Romanii isi vand asigurarile de viata ca sa faca rost de bani
Data publicarii: 12-06-2009 | AfaceriCea mai mare crestere a despagubirilor platite de asiguratori catre clienti a fost inregistrata de cele legate de asigurarile de casatorie si de nastere care au crescut cu 302% fata de perioada similara din 2008.
Primele brute subscrise din asigurarile de viata, in primul trimestru din 2009, au fost de 392,31 milioane de lei, in scadere cu 6% fata de perioada similara din 2008, si au reprezentat 16,2% din totalul subscrierilor. In schimb, indemnizatiile brute platite pentru asigurarile de viata, incluzand maturitatile si rascumpararile, au fost de 185,79 milioane de lei, cu 76% mai mult decat in trimestrul I 2008, arata datele statistice ale Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
Practic, in aceasta perioada de criza, romanii si-au vandut asigurarile de viata companiilor de asigurari pentru a face rost de bani. Si asta in situatia in care vanzarea unei asigurari de viata catre compania de asigurari inainte de maturitatea politei aduce asiguratului mai putini bani decat cei platiti de asigurat sub forma de prime asiguratorului.
Cea mai mare crestere a despagubirilor platite de asiguratori catre clienti a fost inregistrata de cele legate de asigurarile de casatorie si de nastere care au crescut cu 302% fata de perioada similara din 2008.
Asigurarile de casatorie - dota pentru casatorie - se incaseaza cu ocazia casatoriei unuia dintre copii sau la expirarea politei, daca copilul nu s-a casatorit pana la acea data. In schimb, in cazul asigurarilor de nastere, suma asigurata se plateste la aparitia unui copil si e menita sa asigure acoperirea nevoilor viitoare ale copilului. Mentionam ca rascumpararea politei se poate face de catre compania de asigurari la cererea asiguratului atunci cand acesta anunta ca nu mai doreste sa continue programul de protectie.
Caderea pietei asigurarilor de viata era previzibila inca de la finalul anului trecut. In luna octombrie 2008, varful rascumpararilor de asigurari de viata a fost de 26,6 milioane de lei, cu 80% mai mare fata de media din primele noua luni ale lui 2008. Insa, in noiembrie, volumul rascumpararilor totale s-a redus cu 11% fata de valoarea din octombrie, numarul total al acestora, in cele doua luni, fiind de 14.577, adica aproximativ 0,2% din contractele de asigurari de viata in vigoare la sfarsitul lui septembrie 2008.
Topul primelor trei asigurari de viata din primul trimestru din 2009 arata ca pe primul loc se afla ING Asigurari de Viata, cu afaceri de 130,165 milioane de lei, urmat de AIG Life, cu 46,170 milioane de lei, si de BCR Asigurari de Viata, cu 35,158 milioane de lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall