Romania ocupa locul 23 in topul celor mai atractive tari pentru retail
Data publicarii: 16-06-2009 | AfaceriRomania ocupa locul 23 din 185 in topul celor mai atractive tari pentru investitorii straini din retail, cu un loc mai jos fata de 2008, ca urmare a inchiderii pe parcursul anului trecut a unui numar impresionant de magazine , potrivit unui studiu realizat de AT Kearney.
"Criza s-a facut simtita in Romania si in retail, chiar daca exista inca posibilitati reale de crestere si dezvoltare pe acest segment. Pe parcursul anului trecut s-a inchis un numar impresionant de magazine atat din marile centre comerciale cat si de pe arterele comeciale ale Capitalei, cum ar fi Calea Victoriei si bulevardul Magheru. Numarul magazinelor care intra in faliment a crescut semnificativ in ultimele luni, iar criza va accentua presiunea asupra preturilor pentru locatiile premium", a declarat vicepresedintele firmei de consultanta A.T. Kearney, Michael Weiss.
Reprezentantii companiei de consultanta considera ca, in tarile aflate in curs de dezvoltare, criza va afecta in principal vanzarea de electrocasnice si de bunuri care tin de amenajarea locuintei, in timp ce vanzarile de alimente, bauturi si produse cosmetice vor fi cel mai putin afectate.
Potrivit studiului, populatia Romaniei cu varste cuprinse intre 15 si 39 ani, clientii tinta ai marilor centre comerciale, cunoaste o dinamica mai accentuata decat in China sau Brazilia. Potrivit studiului, sectorul de retail din Romania este unul slab dezvoltat comparativ cu restul tarilor din Estul Europei, in ciuda dezvoltarii agresive a hipermarketurilor in ultimii trei ani.
Potrivit studiului realizat de AT Kearney, primele trei locuri in topul atractivitatii pentru investitorii din retail sunt ocupate India, Rusia si China, topul fiind completat de Emiratele Arabe Unite si Arabia Saudita. In realizarea clasamentului compania de consultanta a luat in considerare dezvoltarea economica si politica a tarii respective, nivelul de saturatie al pietei de retail si diferenta dintre Produsul Intern Brut (PIB) al tarii respective si dezvoltarea segmentului de retail.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut