British Airways le cere celor 40.000 de angajati sa renunte la salarii pentru o luna
Data publicarii: 17-06-2009 | InternationalBritish Airways (BA) le-a cerut celor 40.000 de angajati sa renunte la salarii pentru o luna, in contextul in care grupul incearca sa reduca o serie de cheltuieli ce ajung la trei milioane de lire sterline/zi, scrie The Guardian.
Compania aeriana a facut publica cerinta in publicatia sa, British Airways News. "Colegilor li se cere sa sprijine demersul companiei pentru reducerea costurilor, prin acceptarea de concedii neplatite sau prin munca gratuita", se arata in publicatie.
Directorul executiv al BA, Willie Walsh, si directorul financiar, Keith Williams, au incercat sa dea un exemplu luna trecuta, dupa ce compania a raportat pierderi, renuntand la salariile pe luna iulie. Totusi, compania aeriana trebuie sa convinga personalul sa accepte reducerea salariilor, din cauza unei serii intregi de dispute.
"Lucram pentru ca trebuie, nu pentru ca avem atat de multi bani incat sa ne descurcam fara un salariu", a declarat un angajat al companiei.
Compania negociaza la ora actuala termenii pentru plata salariilor si reducerea numarului angajatilor, cu personalul de la sol, pilotii si insotitorii de zbor, carora li s-a spus ca grupul trebuie sa ajunga la un consens in aceste privinte pana la finalul lunii. De asemenea, BA vrea ca 2.000 de angajati sa accepte concedieri voluntare.
Un acord cu cei 3.000 de piloti ai companiei ar putea fi anuntat saptamana aceasta, care va include un numar mic de concedieri voluntare.
British Airways Plc, cea de-a treia companie aeriana din Europa, a raportat primele pierderi anuale din 2002, din cauza scaderii traficului de pasageri, in contextul recesiunii economice globale.
BA a avut pierderi nete anuale de 375 milioane lire sterline (595 milioane dolari) in anul fiscal incheiat pe 31 martie, fata de un profit de 712 milioane lire sterline, anul trecut, arata un comunicat al companiei, publicat vineri. Totusi, in perioada analizata, compania a avut vanzari in crestere cu 2,7%, la 8,92 miliarde lire sterline.
Companiile aeriene, printre care BA si grupul Air France-KLM, renunta la diferite rute si reduc numarul zborurilor, din cauza scaderii numarului de pasageri.
BA se afla in discutii cu Lineas Aereas de Espana SA pentru a crea o companie aeriana listata atat la bursa din Londra cat si la cea din Madrid.
Air France-KLM, cea mai mare companie aeriana din Europa, a raportat in 19 mai primele pierderi anuale din 1996 si a anuntat ca va concedia alti angajati. La rindul sau, Iberia a anuntat pe 12 mai pierderi pe primul trimestru de 92,6 milioane euro.
Asociatia Internationala pentru Transport Aerian (IATA) a estimat recent ca pierderile companiilor aeriene din toata lumea s-ar putea ridica in 2009 la 9 miliarde dolari, aproape dublu fata de previziunile anterioare, in contextul gripei porcine si actualei recesiuni.
Recesiunea a afectat traficul aerian de prima clasa, in contextul in care oamenii de afaceri au cautat sa zboare mai ieftin, ceea ce a dus la pierderi pentru unele companii precum British Airways sau Pacific Airways Ltd. In acelasi timp, China Eastern Airlines Corp. si Shanghai Airlines Co planuiesc sa fuzioneze pentru reducerea competitiei pe cea mai mare piata aviatica din lume si pentru ca ambele companii sa iasa din nou pe profit.
Traficul de pasageri ar putea scadea cu 8%, iar cel de marfuri cu 17%, estimeaza IATA. Grupul anuntase pe 24 martie ca pierderile din industrie, in 2009, vor atinge 4,7 miliarde dolari in 2009.
Companiile nord-americane ar putea raporta pierderi de un miliard dolari in 2009, fata de estimarile anterioare care indicau un profit de 100 milioane dolari. Grupurile din alte regiuni nu vor fi profitabile, in contextul in care cele din regiunea Asia-Pacific vor avea pierderi de 3,3 miliarde dolari, in timp ce companiile europene vor pierde 1,8 miliarde dolari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall