Externalizarea serviciilor poate ajuta companiile in optimizarea activitatilor in conditii de criza
Data publicarii: 17-06-2009 | AfaceriExternalizarea serviciilor poate ajuta la optimizarea si eficientizarea activitatii unor companii in perioade de criza au declarat, miercuri, reprezentantii unor companii de servicii de externalizare, in cadrul mesei rotunde cu tema "Outsourcing- focus on your business".
"Multe companii au apelat de mult timp la serviciile de outsourcing. Criza doar a tras un semnal de alarma privind nevoia de outsourcing. Principalele solutii si avantaje ale acestor servicii sunt optimizarea si eficentizarea proceselor companiei", a spus sales manager Smartree Romania, Bogdan Badea.
De asemenea, general manager E Data, Cornel Vintila, a spus ca in momentul de fata avem de a face cu o accelerare a proceselor de outsourcing deoarece situatia actuala cere multa agilitate companiilor. "Segmentele financial, HR si IT pot fi externalizate cu succes si lasa managerii sa se concentreze pe business-ul de baza al companiei", a precizat Vintila.
General manager E Data a mai spus ca inainte de a apela la serviciile de externalizare companiile trebuie sa discute in prealabil cu un consultant, deoarece firma poate inlocui un serviciu intern mediocru cu un serviciu extern prost.
"Exista riscul sa inlocuiesti un serviciu intern mediocru cu un serviciu mai prost. (...) Un consultant poate sa evalueze situatia si sa recomande daca firma are sau nu nevoie de outsourcing", a spus Vintila.
Acesta a mai spus ca, in special, companiile de stat si cele care au fost privatizate au nevoie de extarnalizarea serviciilor.
"In ultima perioada, am inceput sa ne orientam catre sectorul public. Sectorul public nu a fost un client traditional al nostru, pentru ca acolo deciziile se iau mai greu si sunt alte criterii. Insa, ca urmare a modificarilor de legislatie si stoparii investitiilor din sectorul public, asta ii obliga sa se orienteze catre alte mijloace", a spus managerul Xerox Global Services pentru Romania si Republica Moldova, Razvan Botezatu.
Reprezentantii companiilor de outsourcing sustin ca firmele romanesti trebuie sa invete ce trebuie externalizat si ce nu, si chiar daca apeleaza la aceste servicii vor trebui sa urmareasca in continuare sectorul externalizat. De asemenea, acestia au mai spus ca antreprenorii romani sunt foarte greu de convins sa apeleze la outsourcing.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall