Disperate ca nu isi vand pachetele, agentiile de turism incep sa taie din tarife
Data publicarii: 27-06-2009 | TurismTuroperatorii nu mai stiu ce sa faca sa-si vanda pachetele de vacanta, pe care le-au contractat inainte de criza. Ei incearca sa se adapteze tendintei turistilor romani de a cauta oferte speciale si vin in intampinarea acestora cu oferte speciale. "Pe fondul crizei, hotelierii, marii turoperatori si agentiile de turism au inceput sa ofere reduceri atat pentru vacantele interne, cat si pentru cele externe. Discounturile sunt cuprinse intre 5 si 10% in functie de destinatie si unitatea hoteliera.
In ceea ce priveste numarul rezervarilor, acesta este similar cu anul trecut, insa ca valoare, pret per unitate, va fi o scadere. Se resimte o reducere a bugetelor alocate vacantelor, astfel incat turistii aleg vacantele mai ieftine si opteaza pentru transport cu masina proprie astfel incat impactul de 200 euro al biletului de avion sa nu se mai reflecte in pretul final", a declarat Marius Usturoiu, director Mareea Travel.
Mai mult, reprezentantii din turism sustin ca, pentru a nu ramane cu locurile neocupate, atat hotelierii, cat si turoperatorii au inceput sa reduca din comisioanele aplicate. "Ofertele speciale au mai multe cauze. La baza este faptul ca bugetul de vacanta al romanilor a fost si el redus, astfel incat hotelierii, agentiile de turism, agentiile de ticketing isi reduc comisioanele si incearca sa ofere un produs finit cat mai ieftin. Au scazut inclusiv preturile vacantelor scumpe", a declarat Ciprian Enea, Consultant Bestturism.
Agentiile au reduceri cuprinse intre 50 si 230 de euro
In acest sezon, agentiile de turism taie si ele din tarifele vacantelor. Reducerile se refera in special la destinatiile mai indepartate: Spania, Tenerife sau Portugalia. "Am redus cu 50 de euro preturile pachetelor pentru Cipru, Portugalia, Spania - Costa del Sol si Costa Brava", ne-a spus Tatiana Bulubica, director de marketing al Perfect Tour. Sejururile in Tenerife au chiar discounturi mai mari. Acestea sunt cuprinse intre 150 si 230 de euro, potrivit unui comunicat al J'Info Tours.
"Preturile vacantelor in Tenerife cu plecare din 3 iulie sunt mai mici cu aproximativ 150-230 de euro, in functie de reducerea oferita de unitatea hoteliera respectiva. Discounturile sunt aplicate de hoteluri de trei, patru si cinci stele", se arata in comunicatul agentiei. O alta oferta, Last Minute, ofera turistilor un pachet de doua persoane, la pret de una, in Costa Adeje din Tenerife. Pretul pentru sase nopti, pentru doua persoane, in camera dubla la Aparthotel Santa Maria de trei stele, este de 569 euro, iar plecarea se face in data de 2 iulie. In pret este inclus micul dejun, biletul de avion, cazare 6 nopti, transfer aeroport, asistenta turistica si ghid vorbitor limba romana. Preturile nu includ taxe de aeroport (114 euro/persoana) si nici asigurarea medicala.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut