Operatorii de telefonie mobila vor debloca, la cerere, telefoanele codate in reteaua proprie
Data publicarii: 29-06-2009 | IT&COperatorii de telefonie mobila vor debloca, incepand din luna septembrie, la cererea utilizatorilor, telefoanele codate din retelele proprii, a anuntat ANCOM, in urma intocmirii si semnarii unui cod de conduita intre autoritate si Asociatia Operatorilor Mobili din Romania (AOMR).
"Am apreciat colaborarea operatorilor pe acest subiect ca pe o dovada in plus ca sunt la fel de preocupati ca si autoritatea de interesele utilizatorilor de telefonie din Romania", a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu.
Codul de conduita va fi aplicat de operatorii Cosmote, Orange, Telemobil, Vodafone, Romtelecom si RCS&RDS incepand cu data de 1 septembrie a acestui an.
"Din septembrie, fiecare operator semnatar care comercializeaza terminale codate in reteaua proprie se obliga sa informeze clientii, la momentul vanzarii, daca telefonul pe care il achizitioneaza este codat in retea, precum si despre tariful si conditiile de decodare si sa ofere clientului posibilitatea de a solicita deblocarea chiar la data achizitiei sau la un moment ulterior acesteia. Deblocarea ulterioara achizitionarii se va face pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garantie al terminalului", se arata in comunicatul ANCOM.
In cazul in care telefonul nu este achizitionat impreuna cu alte servicii de comunicatii electronice, costurile deblocarii vor fi suportate de catre operatorul de telefonie mobila care il comercializeaza, iar deblocarea terminalului nu va fi conditionata de achizitionarea altor servicii sau de plata altor tarife.
"Daca telefonul este achizitionat ca parte dintr-un pachet promotional sau la un pret preferential si clientul solicita deblocarea inainte de expirarea perioadei minime prevazute in contractul de servicii de comunicatii incheiat cu operatorul, clientul va trebui sa achite atat tariful pentru operatiunea de deblocare, cat si suma stabilita ca penalitate pentru deblocarea anticipata a telefonului pe parcursul perioadei minime contractuale", se mai precizeaza in comunicat.
Dupa expirarea perioadei minime obligatorii a contractului, precum si pentru utilizatorii de servicii preplatite, deblocarea telefonului va presupune doar achitarea tarifului de deblocare.
Tariful de deblocare va fi stabilit de catre operatori, urmand sa acopere exclusiv contravaloarea operatiunii de deblocare. Deblocarea se realizeaza in maxim 15 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii clientului.
Operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depasit durata medie de utilizare mentionata de producator in certificatul de garantie. Deblocarea terminalelor mai vechi se va realiza numai in masura in care operatorii dispun de resursele tehnice necesare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut