Altex Romania a obtinut in 2008 afaceri de 344 mil. euro, in crestere cu 8,5%
Data publicarii: 06-07-2009 | AfaceriRetailerul de produse electronice, electrocasnice si IT & C Altex Romania a avut in 2008 o cifra de afaceri de 344 milioane euro, in crestere cu 8,5% fata de anul anterior, dar indicatorii de profitabilitate obtinuti au fost mai mici decat cei estimati la inceputul anului, a comunicat luni compania.
Castigul Altex Romania inainte de taxe, dobanzi, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 1,3% din cifra de afaceri.
Cele mai mari cresteri s-au inregistrat la vanzarile de produse din categoria Entertainment - filme, muzica, console de joc si jocuri in format CD sau DVD, categorie a carei crestere a depasit 60%. In cadrul acestui segment, cea mai semnificativa crestere au inregistrat-o filmele in format Blu-ray Disc, cu 670%, urmate de vanzarile de jocuri cu cresteri de pana la 300%. Totodata, vanzarile de console de jocuri au inregistrat o crestere de 116%.
In plus, pentru categoria de accesorii, cresterile au fost de aproximativ 60%. Astfel, vanzarile de genti pentru laptop s-au majorat cu peste 70% fata de 2007.
Produsele electrocasnice mici de tipul aparatelor de bucatarie, precum roboti, cafetiere, toastere, si produsele de ingrijire personala au inregistrat o crestere de peste 20%.
Camerele foto si video au inregistrat o majorarea de 15%, iar produsele electronice de aproximativ 10%. Televizoarele cu ecran cu plasma sau LCD au crescut cu 35% fata de anul 2007, la polul opus aflandu-se vanzarile de televizoare cu CRT (tub catodic), care au scazut cu 50%.
De asemenea, vanzarile de produse IT au inregistrat anul trecut o crestere de 17%, determinata de evolutia vanzarilor de laptop-uri, care au inregistrat un plus de 130% fata de anul 2007. Vanzarile de sisteme desktop au inregistrat o scadere de 38% fata de anul 2007.
In ceea ce privesete segmentul de comunicatii, vanzarile au scazut cu 15% fata de 2007, principalul motiv fiind orientarea clientilor catre distribuitorii de telefonie mobila. S-au remarcat totusi si cresteri in cadrul acestei categorii, de 162% pentru vanzarile de PDA si de peste 100% pentru vanzarile de sisteme de navigatie GPS.
Totodata, in 2008, vanzarile de produse electrocasnice mari au crescut cu 5% fata de cele inregistrate in anul anterior, iar vanzarile de aragazuri si hote au crescut cu 20%, iar vanzarile de masini de spalat s-au majorat cu 7%.
Potrivit reprezentantilor Altex, cel mai important loc din ponderea vanzarilor este detinut in continuare de produsele electronice, cu 27%. Pe locul doi se gasesc produsele electrocasnice (24%). Cresteri in ponderea vanzarilor au inregistrat categoriile: Entertainment (4% din vanzari), accesorii (3% din vanzari), precum si produsele electrocasnice mici (13% in vanzari). Ponderea vanzarilor de camere foto si video (7%), a crescut, de asemenea, fata de cea inregistrata in 2007.
In comunicare si promovare, Altex Romania a investit, anul trecut, un buget de 15 milioane de euro, la nivel de rate card. De asemenea, compania a alocat suma de de 630.000 de euro pentru dezvoltarea personalului.
In anul 2008 Altex Romania a continuat strategia de standardizare a magazinelor specifice celor doua retele de retail, Altex si Media Galaxy. Au fost deschise opt noi magazine Altex in orasele Bacau, Brasov, Bucuresti, Buzau, Cluj, Craiova, Iasi, si cinci noi unitati Media Galaxy in orasele Braila, Focsani, Oradea, Pitesti si Suceava.
Suprafata comerciala totala se ridica la aproximativ 100.000 metri patrati, divizata intre 50 de magazine ALTEX si 15 magazine MEDIA GALAXY.
Altex Romania este actionar majoritar in urmatoarele companii: Complet Electro Serv - compania producatoare de echipamente IT, Cometex SA - compania de real-estate. Din grupul Altex mai face parte si compania de credite de consum Credex, unde 30% din actiuni sunt detinute de Raiffeisen Bank. Principalii competitori pe piata locala sunt Flamingo si Domo.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut