Razboiul Google-Microsoft pe piata sistemelor de operare ar putea reduce preturile la PC-uri
Data publicarii: 09-07-2009 | IT&CIntentia Google Inc. de a concura pe piata sistemelor de operare cu principalul producator de software din lume, Microsoft Corp., ar putea duce la o scadere a preturilor la calculatoarele personale, intr-o perioada in care preturile scad deja pe fondul concurentei cu laptopurile, relateaza Reuters.
Analistii se asteapta ca Google sa ofere sistemul de operare Chrome pentru o suma modica sau chiar gratis, odata cu lansarea acestui, in a doua jumatate a anului 2010, decizie ce ar putea declansa un razboi al preturilor cu Microsoft.
Chiar daca Windows este sistemul de operare dominant, cu o cota de piata de peste 90%, analistii sunt de parere ca Microsoft nu va ignora provocarea Google.
Noul sistem de operare al Microsoft, denumit Windows 7, va fi disponibil din luna octombrie.
"Strategia Microsoft va fi aproape sigur una legata de preturi", a declarat Brent Williams, analist al Benchmark Co. "Acum a aparut un concurent cu influenta si notorietate, iar acesta este Google".
Google a precizat ca sistemul de operare Chrome, bazat pe codul sursa Linux, este destinat tutoror calculatoarelor personale, insa va fi lansat initial pe laptopuri destinate navigarii pe internet, netbook-uri.
Un analist al companiei Kaufman Bros, Shaw Wu a declarat ca in ciuda faptului ca preturile la componente au scazut, "singurul lucru care nu s-a ieftinit este sistemul de operare, lucru care va pune presiune asupra Microsoft".
"Cred ca acest lucru va fi benefic pentru vanzatorii de calculatoare personale, care isi vor majora marjele de profit", a adaugat Wu.
In 2009 analistii estimeaza ca intre 20 si 30 milioane de netbook-uri vor fi livrate in 2009, iar acestea reprezinta o provocare pentru piata PC-urilor, care va fi nevoita sa se adapteze noilor realitati.
Pe langa giganti ai industriei precum Hewlett-Packard Co si Dell Inc, care planuiesc lansarea de netbook-uri, analistii se asteapta ca multi noi actori, precum producatori de componente din Taiwan si operatori de telefonie precum AT&T, sa intre pe aceasta piata cu dispozitive construite pe platforma Intel sau AMD, iar sistemul de operare Chrome va functiona pe ambele.
Microsoft a refuzat sa comenteze anuntul facut de Google.
Un analist al companiei Collins Stewart, Ashok Kumar, este sceptic in ceea ce priveste sansele Google de a concura pe piata sistemelor de operare cu Microsoft, dar gigantul producator de software nu va ignora total provocarea.
"Cred ca Microsoft va adopta o politica flexibila de stabilire a preturilor, dar aceasta cursa este una de lunga durata iar lansarea Chrome este doar prima parte a unui maraton", a adaugat acesta.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut