Audi implineste 100 de ani si vrea sa devina cel mai mare constructor de autoturisme de lux din lume
Data publicarii: 14-07-2009 | AutoConstructorul auto german Audi sarbatoreste joi 100 de ani de la infiintare, intr-un moment in care tinteste sa devina principalul producator de autoturisme de lux din lume, in ciuda crizei financiare si a tensiunilor dintre compania-mama Volkswagen si actionarul Porsche, relateaza AFP.
Presedintele companiei, Rupert Stadler, a declarat recent in presa ca intentioneaza sa vanda, pana in 2015, mai multe autoturisme decat principalele concurente, BMW si Mercedes-Benz.
Audi a rezistat mai bine, pana in prezent, in fata crizei financiare, scaderea vanzarilor fiind mai putin dramatica decat in cazul concurentei, datorita modelelor apreciate de clientii din Europa si din China.
Infiintata in 1909 de inginerul August Horch, compania Audi a fost preluata de mai multe ori, fiind o marca secundara in cadrul grupurilor mai mari.
Audi a fuzionat in 1932 cu trei companii auto germane, fuziune ce a stat la originea siglei companiei, cele patru cercuri inlantuite.
Intre 1940, cand compania a fost somata sa participe la eforturile militare desfasurate de regimul nazist, si sfarsitul anilor 1960, Audi a incetat sa produca autoturisme.
Dupa ce compania a fost preluata de Volkswagen de la grupul Daimler-Benz, in 1965, a fost nevoie de trei ani pentru aparitia modelului Audi 100, ce a marcat prima etapa a revenirii constructorului.
Venirea lui Ferdinand Piech in cadrul companiei, in 1974, a determinat, potrivit grupului, transformarea Audi intr-un "constructor cu o tehnologie inovatoare".
Piech a repozitionat gama catre sectorul de lux, a lansat motorul in cinci cilindri si tehnologia turbo. "Piech a contribuit in maniera decisiva la succesul actual al grupului Audi", a declarat pentru AFP Jurgen Pieper, analist auto in cadrul bancii Metzler.
"Daca privim in urma cu 20 ani, de cand a devenit seful Audi, apoi seful Volkswagen, el este la originea strategiei de pozitionare a marcii Audi la acelasi nivel cu BMW si cu Daimler", a mai spus Pieper.
Audi a beneficiat apoi de "o serie de directori buni, printre care si Martin Winterkorn", ce a trecut apoi la conducerea Volkswagen.
Lasand la o parte criza, Audi se confrunta cu actualul conflict dintre Porsche si filiala Volkswagen, in cadrul careia detine o participatie de 51%. Familiile miliardare Porsche si Piech disputa de mai multe luni viitorul celor doua grupuri auto, pe fondul crizei financiare si al luptei pentru putere.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut