ANPC recomanda atentie sporita la completarea formularelor de schimb valutar
Data publicarii: 15-07-2009 | Finante-BanciAnuntand ca ieri a intrat in vigoare Legea privind activitatea caselor de schimb valutar, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, secretarul de stat Bogdan Marcel Pandelica, recomanda atentie sporita la completarea formularelor de acceptare a schimbului valutar, consumatorii trebuind sa citeasca toate informatiile cuprinse in acesta astfel incat sa faca o alegere rationala.
"Formularul de acceptare a tranzactiei trebuie sa contina obligatoriu informatii referitoare la denumirea si adresa operatorului economic, numele si prenumele consumatorului, seria si numarul actului de identitate al acestuia, suma tranzactionata, suma ce urmeaza a fi incasata de consumator, data emiterii, semnatura operatorului si cea a consumatorului. Toate aceste informatii trebuie sa fie scrise pe o singura pagina format A5, vizibil si lizibil, iar literele sa aiba marimea minima de 10 puncte tipografice. De asemenea, formularele trebuie sa fie intocmite in doua exemplare, unul pentru consumator si unul pentru operatorul economic si sa fie redactate atat in limba romana cat si in limba engleza", noteaza ANPC intr-un comunicat.
Potrivit acestuia, institutiile financiar-bancare vor avea obligatia de a informa consumatorii cu privire la cursurile de schimb ale valutelor tranzactionate prin sisteme electronice, ce pot emite un afisaj vizibil, lizibil si usor accesibil consumatorilor, amplasate in interiorul punctelor de lucru, langa ghiseul de schimb valutar.
Panoul unic trebuie sa fie monocolor
Ordinul 448/2009 prevede obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de schimb valutar de a afisa la exteriorul casei de schimb un suport sau un panou unic, monocolor, fara degradeuri sau alte insemne grafice sau culori pe care informatiile privind vanzarea si cumpararea de valuta sa fie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit. Daca operatorul economic percepe comision pentru operatiunile de schimb valutar, cursurile de schimb afisate pe panoul unic de la exteriorul casei de schimb vor include si comisioanele practicate.
Totodata, operatorul economic are obligatia de a afisa separat, doar in interiorul casei de schimb valutar, cursurile practicate pentru operatiunile de schimb valutar cu monede sau bancnote uzate, rupte sau iesite din uz, vouchere, cecuri de calatorie etc. "Pana acum, aceasta prevedere nu exista, clientii putand fi usor pacaliti prin modul de afisare al numeroaselor cursuri", noteaza Autoritatea.
Inaltimea minima admisa a literelor si cifrelor pentru afisarea in exteriorul casei de schimb valutar a cursurilor de schimb valutar, atat pentru operatiunile de vanzare, cat si pentru operatiunile de cumparare de valuta, este de 80 mm, grosimea literelor de 10 mm, distanta dintre litere de minimum 10 mm, iar distanta dintre cuvinte de minimum 20 mm.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut