Romania a avut anul trecut cele mai ieftine tigari si bauturi alcoolice din UE
Data publicarii: 17-07-2009 | ActualitateRomania a avut in 2008 cele mai ieftine tigari, bauturi alcoolice si echipamente personale de transport din Uniunea Europeana si a fost a doua dintre statele membre dupa nivelul tuturor preturilor pentru bunurile de consum si servicii (62% din media UE), dupa Bulgaria (51%), a anuntat joi Eurostat.
Pe ansamblu, cele mai scumpe tari din UE au fost Danemarca (141%), Irlanda (127%) si Finlanda (125%), potrivit datelor biroului european de statistica.
Romania s-a clasat pe primul loc dupa nivelul preturilor doar la capitolul bauturi alcoolice si tigari (61% din media UE), fiind urmata de Bulgaria, cu un nivel al preturilor care s-a ridicat la 63% din media din blocul comunitar. Cele mai scumpe la acest capitol au fost Irlanda (184%), Marea Britanie (150%) si Finlanda (137%).
In ce priveste alimentele si bauturile nealcoolice, Romania a avut anul trecut al doilea nivel al preturilor, reprezentand 71% din media UE, inaintea sa fiind doar Bulgaria, cu 67% din media UE. In Danemarca si Finlanda au fost inregistrate cele mai ridicate niveluri ale preturilor la mancare si bauturi nealcoolice, de 147% din media UE, respectiv 125%.
Hainele au fost cel mai ieftine in Marea Britanie (83% din media UE la acest capitol), Bulgaria (84%) si Romania (86%), in timp ce Finlanda (123%) si Suedia (119%) au practicat cele mai mari preturi la imbracaminte.
Tot Marea Britanie a avut cele mai mici preturi si la electronice (televizoare, DVD playere, telefoane, sisteme audio, MP3-uri, camere video, calculatoare si laptopuri, monitoare, imprimate, scannere, CD-playere, CD si DVD blancuri), respectiv 86% din media UE. Romania cu 101% din media UE s-a clasat pe pozitia a cincea, inaintea sa fiind Bulgaria, Estonia si Letonia. Aceste produse s-au vandut cel mai scump in Malta (126%).
Romania a avut cele mai mici preturi la echipamente de transport personale - vehicule cu motor, motociclete, biciclete - (84% din media UE), urmata de Bulgaria (85%). La polul opus s-a situat Danemarca (174%).
Preturile practicate in restaurantele si hotelurile din Romania au reprezentat 62% din media UE, ceea ce a clasat-o pe locul al treilea in UE, dupa Bulgaria, ale carei preturi la acest capitol au reprezentat 40% din media UE, si Slovacia (61%).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut