Metro a anuntat o pierdere operationala de 100 milioane euro in primul trimestru
Data publicarii: 17-07-2009 | InternationalMetro AG, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat vineri ca pierderea neta la nivel de grup s-a adancit in primul trimestru la 100 milioane euro si ca planuieste sa faca peste 1.300 disponibilizari, pentru a imbunatati profitabilitatea, relateaza Bloomberg.
Grupul a anuntat ca intentioneaza sa disponibilizeze 1.340 muncitori din cadrul diviziei germane Cash & Carry, reprezentand circa 10% din totalul angajatilor diviziei.
Concedierile vor fi realizate in urmatorii 3 ani si jumatate, iar suma economisita se va ridica la 150 milioane euro pana in 2012, a anuntat compania.
Metro trebuie sa reduca nivelul cheltuielilor in cadrul diviziei, pentru a face fata scaderii vanzarilor. Cash & Carry este lider de piata in industria germana de vanzari cu ridicata, cu 61 de magazine si cu venituri de 5,7 miliarde euro in 2008. Grupul HDE prevede ca vanzarile cu amanuntul din Germnaia vor scadea cu 2% in acest an, din cauza recesiunii.
"De anul viitor, estimam ca vom inregistra din nou o crestere profitabila a vanzarilor", a declarat Frans Muller, directorul executiv Cash & Carry. Castigurile inainte de taxe si impozite vor creste, de asemenea, anul viitor, iar marja operationala va atinge 3% pe termen lung, a mai spus Muller.
Profitul operational Cash & Carry va fi de circa 150 milioane euro in 2012, a anuntat Metro. Profitul calculat pe aceasta baza a fost "usor peste" 30 milioane euro in 2008, comparativ cu 250 milioane euro in 2003, potrivit unui articol aparut in februarie in publicatia Wirtschaftswoche, care cita un document intern al companiei.
Divizia de vanzare cu ridicata, cea mai mare din punct de vedere al vanzarilor, si-a mentinut in acest an profitul operational la nivelul de anul trecut, de 70 milioane euro. Directorul executiv al grupului, Eckhard Cordes, a numit divizia germana Cash & Carry "problematica".
Metro a mai anuntat ca divizia germana vrea sa dubleze numarul de produse marca Cash & Carry pana in 2012, si sa reduca preturile la peste 5.000 produse, pentru a atrage clientii.
Grupul este prezent in Romania prin Metro Cash & Carry. Compania s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti. In prezent, reteaua de magazine numara 24 de centre de distributie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut