BM: Romania mai are multe de facut pentru a imbunatati climatul de afaceri
Data publicarii: 20-07-2009 | EconomieGuvernul Romaniei mai are inca multe de facut pentru a reduce birocratia legata de mediul de afaceri si pentru a imbunatati interactiunea dintre sectorul de afaceri si administratie, potrivit Strategiei de parteneriat cu Romania pentru 2009-2013, realizata de Banca Mondiala.
"Guvernul a luat masuri pentru reducerea numarului de taxe, imbunatatirea colectarii taxelor, reducerea poverii administrative pentru contribuabili, precum si a costurilor administrative legate de colectarea de taxe. Totusi, mai raman multe de facute pentru a reduce birocratia pentru mediul de afaceri si imbunatatirea interactiunii dintre acest sector si administratia publica", se arata in document.
Executivul a mentinut cota unica de 16%, insa a recunoscut ca este nevoie de o reforma sustinuta a sistemului de impozitare, deoarece veniturile bugetare din taxe si impozite se mentin la niveluri mici comparativ cu cele din alte state ale Uniunii Europene, in timp ce costurile administrative sunt ridicate.
"Imbunatatirea climatului de afaceri se afla pe agenda Guvernului. Mediul de afaceri este afectat de nesiguranta legata de politicile de reglementare, de numarul excesiv de taxe, inclusiv impozitarea ridicata a muncii, de aparatul birocratic excesiv si ineficient, precum si de solutionarea lenta si imprevizibila a disputelor de afaceri", se arata in raportul Bancii Mondiale.
"Guvernul a initiat un program pentru a reduce sau elimina 179 de taxe si tarife din cele 489 existente si are in vedere masuri suplimentare de diminuare a birocratiei. Desi este un bun inceput, reformele trebuie sa continue", se mai spune in raport.
Implementarea directivei UE privind serviciile ar putea fi, de asemenea, o provocare pentru executivul roman, se mai precizeaza in document.
Banca Mondiala mentineaza ca, desi factura salariala din sectorul public a crescut de peste doua ori in perioada 2005-2008, ca urmare a majorarilor salariale si a "cresterii masive a numarului de salariati", aceasta nu a fost urmata de "o crestere corespunzatoare a volumului si calitatii serviciilor publice".
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut