Criza a redus investitiile companiilor de media si telecomunicatii in securitatea datelor
Data publicarii: 20-07-2009 | IT&CCriza a determinat reducerea investitiilor in securitatea informatiilor pentru 32% din companiile de media si telecomunicatii, alte 60% dintre firme recunosc ca "au ramas in urma" sau au inca "de recuperat" in ceea ce priveste amenintarile de securitate, potrivit unui studiu Deloitte.
"Rezultatele din acest an indica in mod clar faptul ca firmele au lasat securitatea pe planul doi, ceea ce poate atrage consecinte importante sub toate aspectele de securitate", se arata in studiul Deloitte Global TMT Security Survey.
Doar 47% dintre cei chestionati au in acest moment un program de protectie a datelor si doar 44% au un expert cu functie executiva a carui responsabilitate este protejarea informatiilor, fata de 50% in 2008. Totodata, multe companii din sectorul tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) nu dispun de un program care sa monitorizeze gradul de conformitate al sistemelor de protejare a datelor (33%), un regulament scris privind protejarea datelor (28%) sau o directiva formala privind distrugerea informatiilor de natura personala (28%).
Potrivit specialistilor Deloitte, doar 6% dintre respondenti spun ca aloca pentru securizarea informatiilor 7% sau mai mult din bugetul total de IT.
Studiul arata totodata ca investitiile mai mici in securitatea informatiei impiedica firmele sa implementeze noi tehnologii de securitate. Fata de 67% in 2007, doar 53% dintre repondenti considera ca organizatia lor a implementat 'printre primele' tehnologiile noi. Companiile isi concentreaza eforturile pe optimizarea solutiilor deja existente, in loc sa investeasca in tehnologii noi, investitii care pot fi amortizate in momentul in care economia se va redresa.
Potrivit studiului realizat de Deloitte retelele sociale precum Facebook, MySpace sau Twitter, precum si blogurile reprezinta o amenintare din interiorul organizatiei pentru securitatea informatiei. ,"Exploatarea vulnerabilitatilor din tehnologiile web 2.0" si tehnologiile de "inginerie sociala" precum pretexting-ul si phishing-ul sunt percepute ca o amenintarea la securitatea informatiei unei companii de catre 83%, respectiv 80% dintre managerii din TMT chestionati de Deloitte.
"In conditiile in care noi factori de vulnerabilitate apar in permanenta, companiile TMT sunt din ce in ce mai putin increzatoare in capacitatea lor de a face fata riscurilor interne de securitate. In acest an, doar 28% dintre repondenti spun ca au "mare incredere" sau "extrem de multa incredere" in capacitatea lor de a contracara riscurile interne, fata de 51%, in 2007. In ultimele 12 luni, 41% dintre repondenti s-au confruntat cu cel putin o bresa de securitate interna", se arata in documentul citat.
Majoritatea managerilor chestionati de Deloitte, respectiv 57%, considera ca nu exista fonduri suficiente si nici sprijin din partea managementului executiv senior in sensul respectarii in mod eficient a reglementarilor legislative privind protectia informatiei si a datelor.
Deloitte Global TMT Security Survey 2009 a fost realizat in baza unor discutii cu reprezentantii a peste 200 de organizatii TMT din intreaga lume. Printre repondenti s-au numarat companii cu sedii in fiecare mare regiune a lumii: America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia Pacific, Japonia, America Latina si Regiunea Carraibe.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut