Romanii ii asociaza pe Basescu cu Popeye Marinarul si pe Geoana cu Tom motanul
Data publicarii: 22-07-2009 | PoliticaUn sondaj BCS prezinta opiniei publice o abordare prezenta de obicei numai in laboratoarele de marketing politic.
Sondajul dat publicitatii ieri de Biroul de Cercetari Sociale, prezinta o analiza extinsa a perceptiilor politice ale alegatorilor. Sondajul, realizat intre 9-16 iulie, constata ca numai 40% din romani sunt siguri ca vor merge la urne la prezidentialele din noiembrie. Dintre cei care s-au hotarat deja cu cine sa voteze, 35% s-ar pronunta pentru Traian Basescu, circa 20% ar vota cu liderul PNL, Crin Antonescu, 19% cu Mircea Geoana, 5,4% cu Sorin Oprescu si 4,7% cu Radu Duda. Cu alte cuvinte, BCS confirma in mare cifrele lunii trecute, cu deosebirea ca liderul PNL nu inregistreaza un recul in cazul in care Sorin Oprescu s-ar hotari sa candideze.
Ce aduce insa interesant studiul citat este lista de asocieri pe care le fac alegatorii romani intre politicieni si diverse personaje celebre. Astfel, Traian Basescu este asociat in cea mai mare masura cu Popeye Marinarul, apoi in ordine cu Pinocchio, Tom motanul si Mihai Viteazu. In cazul lui Crin Antonescu, asocierea se face cu Fat-Frumos, Harap-Alb, Alain Delon si Tom motanul, iar Mircea Geoana cu Tom motanul, cu Pinocchio, cu Jerry soricelul, Danila Prepeleac si, in al cincilea rand, cu Ion Iliescu. Radu Duda este asociat cu Fat-Frumos si Regele Mihai, iar Vadim Tudor cu Vlad Tepes.
Sociologul Bruno Stefan, unul dintre coordonatorii studiului, a explicat ca cercetarea asocierilor pe care oamenii le fac chiar si in mod involuntar intre personaje cunoscute si oamenii politici se face in mod curent la cererea partidelor politice, reprezentand una dintre uneltele de a ajunge cat mai eficient in mintea alegatorilor. "In Romania astfel de asocieri s-au facut pana acum numai pentru uzul intern al partidelor si numai in focus grupuri, adica analizand numai opiniile a 8-10 persoane. In SUA astfel de sondaje sunt date constant publicitatii", spune Bruno Stefan.
El atrage atentia ca, in pofida sablonului incetatenit in Romania, potrivit caruia votul este negativ, oamenii voteaza de fapt pentru ce le place - adica sentimental. "Or, eu am vrut sa suprind intr-o fotografie marita tocmai acest vot sentimental, aceste asocieri spontane care sunt foarte importante pentru decizia de vot, dar nu pot fi cuprinse in procentele obisnuite." Prin aceste asocieri, continua el, aflam foarte multe lucruri despre alegatori. De exemplu, ca principalii adversari nu se confrunta in mintea oamenilor. Personajele sunt din povesti diferite.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall