GM trebuie sa aleaga cat mai curand un cumparator pentru Opel
Data publicarii: 22-07-2009 | InternationalOficialii producatorului auto General Motors (GM) s-au intrunit marti cu reprezentanti ai guvernului german pentru discutarea ofertelor de preluare a Opel, iar tranzactia ar putea fi marcata de polemici, in contextul in care fiecare dintre cele doua parti prefera al investitor, scrie Reuters.
GM, gigantul auto american care a inaintat in iunie cerere pentru intrarea in faliment, a primit trei oferte pentru cumpararea Opel, din partea unui consortiu format din compania canadiana de piese de schimb auto Magna International si banca ruseasca Sberbank, compania cu capital privat RHJ International si din partea Beijing Automotive (BAIC), din China, iar acum trebuie sa ajunga la un acord cu Germania asupra investitorului. Guvernul german si landurile unde Opel are fabrici vor ca grupul sa fie cumparat de Magna, in timp ce GM prefera indeosebi oferta RHJ, un investitor al carui sediu central se afla in Belgia.
Mai multe surse apropiate situatiei au declarat miercuri ca landurile unde opereaza Opel inca prefera oferta Magna in detrimentul celei inaintate de RHJ. Oficialii celor patru landuri se vor intruni miercuri pentru a discuta asupra problemei.
GM detine 35% din actiunile Opel, in timp ce guvernului german i se cere sa ofere garantii pentru un imprumut de pana la 4,5 miliarde euro.
In cazul in care partile nu ajung la un consens, finalul tranzactiei il va decide Trustul Opel, care raspunde de companie de la intrarea GM in faliment. Trustul detine 65% din actiunile Opel si trebuie sa aprobe orice investitor.
Conform Bloomberg, Magna International, cel mai mare producator canadian de piese de schimb auto, vrea sa cumpere o participatie mai mare la Opel decat planuise anterior, in cadrul unei oferte finale inaintate miercuri.
Magna va achizitiona 27,5% din actiunile Opel, fata de oferta initiala de 20%, anunta un purtator de cuvant al Opel, din partea sediului din Austria. Partenerul din Rusia al companiei, Sberbank, ar urma sa detina 27,5% din actiuni si nu 35%, potrivit ofertei initiale.
Guvernul german, care a fost de acord sa ofere 1,5 miliarde euro in imprumuturi pe termen scurt pentru vanzarea Opel, vrea ca GM sa aleaga drept cumparator pe Magna, anunta doua surse apropiate situatiei. Autoritatile au ales pe 30 mai compania Magna drept ofertant principal.
Discutiile nu au fost exclusiviste, astfel incat grupul RJH International SA a inaintat, de asemenea, o oferta.
Pana la finalizarea unui acord, Opel este gestionat de o societate fiduciara finantata prin credite publice.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză