Antena 3 nu va difuza campania Ministerului Turismului, dupa ce a aflat, din presa, pretul oferit

Data publicarii: 30-07-2009 | Media

CLIR Media, cea care gestioneaza spatiul publicitar al Antenei 3, nu a fost nici ea contactata de cele doua agentii care au castigat licitatia pentru campania "Turist in Romania", desi alti participanti la pitch au solicitat oferte de pret, au declarat reprezentantii companiei.

"Nu mi se pare corect ca un tert din piata sa-mi stabileasca preturile la statia pe care o reprezint. Pretul punctului de rating il stabilim noi, noi stim cat investim ca sa scoatem un punct de rating, de asta stabilim un pret", explica Laurentiu Ionete, manager CLIR Media.

Ionete spune ca a aflat din presa preturile care au fost stabilite, dar apreciaza ca acestea sunt mult sub valoarea pe care Antena 3 o practica.  "Daca cele doua agentii care au castigat nu ne-au cerut nicio oferta, alte agentii care au pierdut pitch-ul au solicitat o oferta", precizeaza acesta.

Reprezentantii PRO TV si Realitatea TV au declarat, pentru NewsIn, ca nu vor difuza campania "Turist in Romania", considerand ca pretul oferit de agentiile Best Advertising si Optimedia, castigatoarele licitatiei de la Ministerul Turismului, este prea mic. In plus, reprezentantii  Realitatea TV si PRO TV sustin ca nu au fost contactati in prealabil, dar ca, vazand, ulterior, preturile comunicate de minister printr-un comunicat, decizia este aceea de a nu difuza spoturile. Practica este aceea ca televiziunile sa fie consultate de agentiile de media care intra in cursa,  inainte ca licitatia (pitch-ul) sa aiba loc.

Conducerile agentiilor castigatoare nu au putut fi contactate, iar ceilalti reprezentanti ai lor nu au fost in masura sa faca precizari.

MT a precizat, miercuri, intr-un comunicat, ca, in situatia in care o companie nu respecta obligatiile asumate prin contract, autoritatea contractanta executa garantia de buna executie, care, in acest caz, reprezinta 10% din valoarea contractului si poate cere in instanta despagubiri pentru prejudiciul cauzat. In egala masura, sustine ministerul, este regretabil ca cele trei televiziuni nu vor difuza, "pentru un pret atat de mic", spoturile de promovare pe plan intern a destinatiilor romanesti, dupa ce, in ultima luna, au criticat ministerul pe tema costurilor de promovare a turismului romanesc.

SC Best Advertising & Consult SRL si SC Optimedia SRL, in parteneriat, au castigat licitatia organizata de Ministerul Turismului (MT) pentru realizarea campaniei "Turist in Romania". Ministerul Turismului a anuntat, marti, ca spoturile de 30 de secunde vor fi difuzate pe Pro TV, Realitatea TV si Antena 3. "Posturile pe care va fi realizata promovarea interna a destinatiilor turistice romanesti sunt Pro TV - primul post de televiziune national generalist, Realitatea TV si Antena 3 - primele doua posturi de stiri, conform masuratorilor de audienta realizate de GFK in perioada 01-31 mai 2009", se arata in comunicatul Ministerului Turismului.

Clasamentul ofertantilor a fost realizat prin aplicarea algoritmului de calcul prevazut in caietul de sarcini aferent achizitiei. Astfel, castigatorul a prezentat cea mai avantajoasa oferta din punct de vedere economic in ceea ce priveste costul pe punctul de audienta (CPP), cu o valoare ponderata de 435,05 lei (fata de celelalte oferte, care se situau la 789 lei, 809,8 lei, 726,4 lei si respectiv 676,6 lei). Valoarea totala a ofertei castigatoare se ridica la 3.617.102 lei, echivalentul a 866.891 euro, fara TVA si fara taxa de cinema.

Campania "Turist in Romania" este programata sa se deruleze in perioada august-decembrie 2009 si are drept scop cresterea numarului de romani care aleg sa-si petreaca vacanta in tara.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: