MT va crea un portal pentru promovarea turismului, pentru care va aloca circa 1,3 mil lei in 2009
Data publicarii: 30-07-2009 | TurismMT va crea un portal pentru promovarea destinatiilor turistice, inregistrarea turistilor, a spatiilor de cazare,pentru gestionarea fluxurilor de avizare, autorizare si control in domeniul turismului,precum si pentru evaluarea programelor de turism,pentru care va aloca, in 2009, suma de 1.338.750 lei.
"Ministerul Turismului si-a propus sa creeze, sa dezvolte si sa implementeze un sistem informatic de tip portal prin care se va derula nu doar promovarea destinatiilor turistice romanesti, ci si inregistrarea turistilor, a spatiilor de cazare disponibile si centralizarea acestor informatii, gestionarea fluxurilor de avizare, autorizare si control in domeniul turismului, respectiv evaluarea programelor de turism precum a celor referitoare la biletele de odihna si tratament sau a legii tichetelor de vacanta", se arata intr-un comunicat remis de Ministerul Turismului (MT).
Potrivit MT, proiectul se inscrie intre masurile din Master Planul Turismului National Roman 2007-2026, document elaborat in 2007 de o echipa a Organizatiei Mondiale de Turism si aprobat de Guvernul Tariceanu si va fi implementat pe durata mai multor ani.
Dezvoltarea platformei informatice va permite inregistrarea furnizorilor de servicii de turism, vizualizarea si consultarea ofertei de turism a Romaniei, accesarea de servicii de turism in Romania, precum si evaluarea furnizorilor si programelor de turism.
Portalul Ministerului Turismului va avea o platforma informatica backoffice pentru centralizarea infrastructurii si resurselor turistice din Romania, inregistrarea ocuparii spatiilor de cazare, inregistrarea persoanelor si raportarea lor intr-o baza de date centralizata, centralizarea si raportarea de date cu rol statistic si analitic despre gradul de accesare al serviciilor din turism, identificarea zonelor, regiunilor si tipurilor de servicii de turism cu potential de crestere-dezvoltare in Romania.
In plus, proiectul presupune si distribuirea in teritoriu de echipamente IT care permit accesarea ofertei de turism din Romania din locatii publice de interes (aeroporturi, gari, centre de informare turistica). Datele MT mai arata ca portalul presupune si dezvoltarea de aplicatii si servicii integrate pentru evaluarea programelor derulate prin celelalte institutii partenere, precum cele referitoare la biletele de odihna si tratament sau evaluarea programelor special promovate prin initiative legislative, precum legea tichetelor de vacanta.
Ministerul Turismului precizeaza ca portalul va contribui la cresterea accesibilitatii potentialilor vizitatori sau turisti la programele turistice din Romania, dar si la dezvoltarea Romaniei ca destinatie turistica la nivel national, regional si local.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut