Romanii si cipriotii, europenii cu cea mai mare incredere in televizor
Data publicarii: 31-07-2009 | Media80% din romani au incredere in informatiile de la tv, fata de 63% - media europeana. Romanii dau mai multa crezare informatiilor pe care le vad la televizor, le aud la radio sau le citesc in ziare decat celor pe care le afla pe Internet, se arata in cel mai recent Eurobarometru, publicat in luna iulie. Dintre tipurile de media, doar revistele se bucura de mai putina credibilitate in ochii romanilor ca Internetul, informeaza dupabloguri.ro.
Astfel, 80% dintre respondentii autohtoni au declarat ca au cea mai mare incredere in ceea ce vad la televizor, fata de 63% - media europeana. Doar cipriotii pun baza pe informatiile prezentate pe micile ecrane mai mult decat romanii, la ei inregistrandu-se indicele de 81%.
La polul opus, francezii sunt cei mai susceptibili fata de micul ecran, doar 48% avand incredere in acest tip de media.
31% din romani pun baza pe articolele din ziare, 30% pe informatiile parvenite pe calea undelor, in timp ce doar 19% din romani prefera materialele publicate pe Internet. La capatul de jos al clasamentului se afla revistele, in care doar 6% din romani au incredere. 14% din participantii la studiu au declarat ca nu se incred in nici un tip de media.
De altfel, increderea mai ridicata in tipurile traditionale de media comparativ cu Internetul se regaseste la nivelul intregului continent: 63% din europeni au nominalizat tv-ul, 43% - ziarele, 31% - radioul, 22% - Internetul si 8% - revistele. 16% din europeni nu au incredere in nici un tip de media.
Cei mai increzatori in informatiile din mediul online sunt cei din Estonia si Malta (cu cate 34%), in timp ce la polul opus se afla Finlanda, Suedia (cu cate 17%) si Portugalia (9%). Potrivit rezultatelor Eurobarometrului, increderea in new media este invers proportionala cu studiile si varsta. 48% din studentii europeni se incred cel mai mult in Internet, in timp ce doar 7% din cei care s-au lasat de scoala la 15 ani sau mai repede se bizuie pe mediul virtual. De asemenea, 42% din persoanele cu varste intre 15 si 24 de ani prefera Internetul, in timp ce doar 9% din cei trecuti de 55 de ani se incred cu precadere in mediul online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut