Romanii si cipriotii, europenii cu cea mai mare incredere in televizor

Data publicarii: 31-07-2009 | Media

80% din romani au incredere in informatiile de la tv, fata de 63% - media europeana. Romanii dau mai multa crezare informatiilor pe care le vad la televizor, le aud la radio sau le citesc in ziare decat celor pe care le afla pe Internet, se arata in cel mai recent Eurobarometru, publicat in luna iulie. Dintre tipurile de media, doar revistele se bucura de mai putina credibilitate in ochii romanilor ca Internetul, informeaza dupabloguri.ro.

Astfel, 80% dintre respondentii autohtoni au declarat ca au cea mai mare incredere in ceea ce vad la televizor, fata de 63% - media europeana. Doar cipriotii pun baza pe informatiile prezentate pe micile ecrane mai mult decat romanii, la ei inregistrandu-se indicele de 81%.

La polul opus, francezii sunt cei mai susceptibili fata de micul ecran, doar 48% avand incredere in acest tip de media.

31% din romani pun baza pe articolele din ziare, 30% pe informatiile parvenite pe calea undelor, in timp ce doar 19% din romani prefera materialele publicate pe Internet. La capatul de jos al clasamentului se afla revistele, in care doar 6% din romani au incredere. 14% din participantii la studiu au declarat ca nu se incred in nici un tip de media.

De altfel, increderea mai ridicata in tipurile traditionale de media comparativ cu Internetul se regaseste la nivelul intregului continent: 63% din europeni au nominalizat tv-ul, 43% - ziarele, 31% - radioul, 22% - Internetul si 8% - revistele. 16% din europeni nu au incredere in nici un tip de media.

Cei mai increzatori in informatiile din mediul online sunt cei din Estonia si Malta (cu cate 34%), in timp ce la polul opus se afla Finlanda, Suedia (cu cate 17%) si Portugalia (9%). Potrivit rezultatelor Eurobarometrului, increderea in new media este invers proportionala cu studiile si varsta. 48% din studentii europeni se incred cel mai mult in Internet, in timp ce doar 7% din cei care s-au lasat de scoala la 15 ani sau mai repede se bizuie pe mediul virtual. De asemenea, 42% din persoanele cu varste intre 15 si 24 de ani prefera Internetul, in timp ce doar 9% din cei trecuti de 55 de ani se incred cu precadere in mediul online.

Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: