17% din companiile romanesti au raportat vanzari mai mici cu 30-50% in S1 2009
Data publicarii: 06-08-2009 | Afaceri17% din companiile romanesti au raportat in prima jumatate a acestui an vanzari mai mici cu 30-50%, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, potrivit unui studiu realizat de Linea Directa Communications, companie care activeaza pe piata de marketing direct si call center.
"Doar 8% din companiile chestionate au declarat o crestere a vanzarilor pe 2009, in timp ce 17% au raportat vanzari mai mici cu 30-50% fata de aceeasi perioada a anului trecut", se arata in studiul citat.
In prezent, pentru a depasi criza financiara, aceste companii pun accent mai mult pe strategiile pe termen scurt, cum ar fi imbunatatirea relatiilor cu clientii (62%), dezvoltarea unor produse sau servicii in concordanta cu nevoile reale ale clientilor existenti (52%), organizarea unor campanii de marketing mai agresive si mai targetate (41%).
In acelasi timp, se acorda o importanta mai redusa atragerii unor noi segmente de clienti sau expansiunii pe alte piete (40%), utilizarea unor noi canale de distributie si vanzare (31%) sau stabilirea unor parteneriate strategice (15%).
Printre masurile foarte des utilizate se numara si reducerea costurilor prin reducerea bugetelor de marketing sau vanzari, reducerea bugetelor de personal, colaborarea cu noi furnizori sau renegocierea preturilor cu partenerii mai vechi.
In Romania, companiile au inceput sa-si externalizeze operatiunile ce nu reprezinta obiectul principal de activitate, iar aici intra operatiunile de IT, marketing, call center, resurse umane sau contabilitate, potrivit studiului. 14% dintre participantii la studiu au externalizat astfel de procese.
Studiul s-a realizat in vara acestui an pe un esantion de 250 de companii, care activeaza in ramuri ale industriei precum IT, financiar, FMCG, pharma, auto, telecomunicatii, turism, companii cu cifra de afaceri de peste un milion de euro.
Linea Directa Communications face parte din Studio Moderna Group. Grupul acopera 19 de piete din Europa Centrala si de Est, oferind servicii in 22 de limbi internationale.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut