GfK: Romanii se tem ca-si vor pierde locurile de munca si nu vor putea sa-si plateasca datoriile
Data publicarii: 06-08-2009 | ActualitateCele mai mari temeri ale romanilor in perioada crizei sunt legate de pierderea locului de munca si de imposibilitatea de a-si achita datoriile, potrivit unui studiu publicat de compania de cercetare a pietei, GfK Romania.
"Anul acesta, intr-un context dominat de incertitudine si nesiguranta privind viitorul apropiat, riscul de a-si pierde locul de munca a devenit cea mai puternica temere a romanilor. Urmeaza teama de a nu-si mai putea plati datoriile si ingrijorarea legata de scaderea calitatii vietii", se mai arata in studiul GfK Romania.
Potrivit studiului, romanii se preocupau anul trecut de atingerea unui nivel de trai cat mai decent si de obtinerea unui plus de confort in viata de zi cu zi, astfel ca, atunci, ei erau ingrijorati de rata inflatiei, pentru ca aceasta le ameninta zona de castig si investitiile.
"Daca anul 2008 a fost caracterizat de efervescenta in consum, initiativa, sentimentul ca 'se poate', starea de spirit actuala a romanilor are ca principale atribute incertitudinea, teama, precum si un sentiment de vulnerabilitate. Oamenii sunt mult mai reticenti si rezervati in asumarea riscurilor, iar legatura emotionala cu familia si grija fata de copii au crescut", mai arata institutul de cercetare.
Multi romani cu venituri mici si mijlocii au spus ca sunt "mai ingrijorati" anul acesta de riscul unei posibile imbolnaviri. "Este o zona fata de care se simt total descoperiti: desi public, serviciul de sanatate costa, iar majoritatea nu dispune de economii la care sa apeleze in caz de urgenta", a mai evidentiat GfK.
In plus, romanii au spus ca nu-si mai pot permite sa acceseze un credit pentru a-si acoperi cheltuielile de sanatate in caz de nevoie, asa cum ar fi facut in anii trecuti, cand se puteau baza pe un venit relativ sigur si puteau accesa produse bancare la preturi mult mai mici decat in prezent.
Studiul mai arata ca romanii considera ca rolul statului in depasirea acestei perioade de criza este "decisiv", dar nu au prea mare incredere in capacitatea Guvernului de a veni cu solutii de redresare a situatiei economice actuale.
In schimb, BNR, prin vocea guvernatorului Mugur Isarescu, este privita cu incredere, fiind perceputa drept singura institutie care tine cont de interesele romanilor si actioneaza ferm in favoarea lor.
Informatiile provin din studiul sindicalizat realizat de GfK Romania "Ce s-a schimbat in atitudinile si comportamentul de cumparare al romanilor", lansat in iunie 2009 si integreaza informatii din trei surse: panel de consumatori, cercetare calitativa si cercetare cantitativa.
GfK Romania a avut o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro in 2008. Grupul GfK a fost infiintat in 1934, iar in prezent a ajuns la 130 reprezentante, birouri si participari active in peste 90 de tari si aproximativ 10.000 de angajati.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut