Bancile, obligate sa informeze consumatorii cum ii taxeaza pe carduri
Data publicarii: 06-08-2009 | Finante-BanciBancile ar putea fi obligate sa informeze consumatorii privind costurile totale pe care le implica cardurile de debit si credit, inclusiv comisioanele de retragere de numerar, plati si alte operatiuni.
"Consumatorul trebuie sa stie exact costurile totale ale unui serviciu financiar. In Ordonanta 174/2008 erau deja prevazute DAE (dobanda anuala efectiva - n.r.) si alte costuri ale creditelor, iar acum au fost suplimentate aceste prevederi si pentru carduri. Am primit un punct de vedere al bancilor, avem o problema, dar vom mai discuta", a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru protectia Consumatorilor, Bogdan Pandelica, citat de Mediafax.
Mihaela Groza, sef serviciu juridic in cadrul ANPC, a explicat ca in momentul in care un consumator se duce si face un contract de credit, banca ii deschide automat un cont, care poate avea atasat un card.
"Consumatorul trebuie sa stie de la bun inceput ca el va avea un cont prin care se vor face operatiunile si ce costuri va implica acesta ulterior. Aceasta chestiune nu era inclusa in Ordonanta 174 de anul trecut", a spus Groza. Aceasta spune ca este normal ca fiecare client sa stie cat costa exact retragerea de bani, platile cu cardul sau orice alta operatiune.
Groza a afirmat ca ANPC va mai avea discutii cu institutiile financiar bancare, pentru a ajunge la un acord comun, intrucat este in beneficiul atat al bancilor, cat si al clientilor, ca totul sa fie cat mai clar si mai usor de inteles pentru consumator.
"Asociatia Bancilor a trimis un punct de vedere. ARB a spus ca noile reglementari necesita timp si costuri suplimentare la nivel logistic", a mai spus Groza.
Bogdan Pandelica a precizat ca ARB s-a intalnit cu ANPC o singura data si crede ca va mai exista o alta intalnire dupa ce va trece perioada de concedii, dar pana la inceperea sesiunii parlamentare.
"Toate aceste modificari pe care le generam vin in urma concluziilor rapoartelor noastre de control si a rezolvarii reclamatiilor punctuale. Ele vin in sprijinul consumatorilor, dar si al bancilor, pentru ca in momentul in care ai multa transparenta si seriozitate intr-o relatie contactuala cu un consumator nu faci altceva decat sa sporesti increderea acelui client in serviciile institutiei", spune presedintele ANPC.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut