Peste 500 de publicatii ar putea fi citite contra cost, din toamna, pe un portal unic
Data publicarii: 17-08-2009 | MediaPeste 500 de publicatii si-au anuntat intentia de a-si posta continutul contra cost, din toamna, pe un portal unic initiat de grupul Journalism Online, care va fi lansat pentru a face fata concurentei neloiale din partea site-urile gratuite de stiri, scrie presa americana, citata de NewsIn.
Grupul a anuntat ca, pana in prezent, responsabili de la 176 de cotidiene si alte 330 de publicatii au semnat scrisoarea de intentie, pentru a deveni afiliati la proiectul portalului unic de comercializare a continutului online.
Potrivit celor de la Journalism Online, paginile de internet ale publicatiilor care agreeaza ideea portalului unic inregistreaza, in total, peste 900 de milioane de vizitatori pe luna. Accesul la continutul platit se va putea face pe baza unui abonament. "Unii se vor putea abona la o singura publicatie, altii ar putea opta pentru o oferta care sa grupeze continut din mai multe surse", a explicat, pentru AFP, unul dintre cofondatorii grupului, Gordon Crovitz, fost patron la Wall Street Journal. Grupul ia in calcul si posibilitatea ca un singur vizitator sa poata accesa toate publicatiile de pe portal, in schimbul unei taxe lunare sau anuale.
Journalism Online se asteapta ca acest proiect sa genereze venituri fabuloase. Estimarile in acest sens se bazeaza pe un un cost al abonamentului intre 50 si 100 de dolari, pentru accesul la intreg continutul.
Pe de alta parte, initiatorii proiectului spun ca portalul unic va fi si un bun instrument de difuzare a publicitatii, pentru ca, in functie de tipurile de materiale citite, se va putea determina si un profil al utilizatorului.
Journalism Online a fost lansat in aprilie de trei cunoscuti oameni din industria media americana - Steven Brill, jurnalist si lector la Universitatea Yale, Gordon Crovitz, fost patron al Wall Street Journal, si Leon Hindery, care detine compania InerMedia Partners.
Informatiile facute publice de Journalism Online vin la putina vreme dupa ce magnatul australian Rupert Murdoch, detinatorul NewsCorp, a readus in actualitate problema platii pentru continutul de presa online. "Revolutia digitala a deschis canale noi si ieftine, dar nu a facut continutul gratuit", a fost premisa pe care a inaintat-o Murdoch, anuntand ca, din 2010, editiile online ale The Sun, The Times sau New York Post vor putea fi accesate doar in schimbul unei taxe.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut