Economia Japoniei a iesit din recesiune, dupa o crestere de 3,7% in al doilea trimestru
Data publicarii: 17-08-2009 | InternationalEconomia Japoniei a iesit in al doilea trimestru din cea mai grava recesiune de dupa al Doilea Razboi Mondial, dupa ce exporturile si cheltuielile de consum au crescut, insa bursele au inchis in scadere, din cauza temerilor ca recuperarea nu va dura, scrie Bloomberg, citat de NewsIn.
Produsul intern brut (PIB) a crescut 3,7% in termeni anuali, in cele trei luni incheiate in 30 iunie, marcand prima crestere din ultimele cinci trimestre. In primele trei luni ale anului, economia nipona a scazut cu 11,7%.
Comparativ cu trimestrul anterior, economia japoneza a crescut cu 0,9%. Exporturile au fost principalul factor al cresterii, dupa un avans de 6,3%, comparativ cu trimestrul anterior.
Guvernatorul bancii centrale a Japoniei, Masaaki Shirakawa, a spus recent ca recuperarea economiei japoneze, a doua ca marime din lume, este foarte probabil sa fie slaba, deoarece nu exista garantii ca cererea va creste, in contextul implementarii programului de stimuli.
"Chiar daca vom inregistra o revenire, nu cred ca aceasta va fi impresionanta", a spus Shirakawa, in conditiile in care banca a mentinut dobanda cheie la 0,1%.
Oficialii bancii arata intr-un raport ca raman ingrijorati de riscurile asociate activitatii economice si preturilor, in contextul in care recesiunea ce a cuprins economia tarii da semne de temperare.
"Decizia de a mentine dobanda cheie arata cat de atenta si conservatoare ramane banca centrala in legatura cu recuperarea economica", considera Susumu Kato, economist-sef in cadrul Calyon Securities.
Shirakawa nu a facut publice noi masuri de sprijinire a economiei, la o luna dupa ce a extins programele de relaxare a creditarii pana la finele lui 2009.
Programul de 25.000 miliarde yeni (262 miliarde dolari) pus la punct de cabinetul premierului Taro Aso a dus la cresterea increderii consumatorilor pentru a saptea luna la rand in iunie, conform unui raport guvernamental.
Datele vin in contextul in care rata somajului din Japonia a urcat in iunie la cel mai ridicat nivel din ultimii sase ani si preturile de consum au scazut cu un ritm record, ceea ce arata ca economia nipona face eforturi sa iasa din recesiune, in contextul in care exporturile incep din nou sa creasca.
Datele statistice au aratat ca rata somajului a urcat la 5,4% in iunie, de la 5,2% in mai, peste estimarile analistilor, de 5,3%. Preturile de consum au scazut cu 1,7% in iunie, conform unui raport separat. Totusi, cheltuielile gospodariilor au urcat cu 0,2% in iunie, pentru a doua luna la rand.
Guvernul a acordat un sprijin financiar de 12.000 yeni (125 dolari) pe cap de locuitor, precum si reduceri de taxe, in vederea sprijinirii consumului.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut