Hipermarketul Auchan isi insala clientii prin afisarea unor preturi mici la raft
Data publicarii: 18-08-2009 | ActualitatePracticile unora dintre marile lanturi de magazine din Romania au un tot mai pronuntat iz penal. Si asta pentru ca mai toti clientii care le calca pragul sunt inselati de pretul mic de la raft, care se dovedeste a fi mult mai mare la casa.
Un client al hipermarketului Auchan din Militari a postat un filmulet pe blogul Zoso.ro, in care dovedeste cat de mare poate fi diferenta dintre pretul de la raft si cel real. Se poate observa cum un cumparator merge la raft pentru a lua un odorizant pentru camera, al carui pret la raft este de 10 lei. Insa ajuns la cititorul de pret, diferenta este uimitoare: aproape 30 de lei. Culmea este ca mottoul celor de la Auchan este "Noi nu spunem vorbe mari. Noi avem doar preturi mici. La absolut toate produsele. De acum nu mai e nevoie sa vanezi promotiile. Toate produsele din hipermarketurile noastre au preturi mici, permanent. Iar dupa cumparaturi, vei simti diferenta in buzunarul tau".
Daca nu am fi fost constienti de practicile acestora, am fi crezut ca preturile mici cu care se lauda se si aplica. Sunt valabile doar la raft. Caci odata ajuns la casa, chiar simti diferenta in buzunar. In sensul negativ insa. Practicile de inselaciune ale marilor hipermarketuri se axeaza pe faptul ca foarte multi clienti nu verifica pretul fiecarui produs, caci ar dura o zi intreaga, cu atat mai mult cu cat cei care intra intr-un asemenea magazin intentioneaza sa cumpere mai multe produse. Nu o data, la un control amanuntit al inspectorilor Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, s-au gasit nenumarate nereguli. Sanctiunile au fost date pe motivul ca preturile produselor nu erau afisate deloc, nu erau afisate corect ori nu corespundeau cele de la raft cu cele de la casa de marcat. Insa toate aceste amenzi sunt infinit mai mici decat profiturile pe care le fac hipermarketurile, folosindu-se de buna-credinta a clientilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut