Germanii vor sa aiba un milion de vehicule electrice pe sosele pana in 2020
Data publicarii: 20-08-2009 | AutoAngela Merkel are un plan similar cu cel al lui Barack Obama, respectiv introducerea a un milion de vehicule electrice pe soselele tarii pe care o conduce. Spre deosebire de Obama, Merkel doreste sa indeplineasca acest obiectiv pana in 2020.
Cancelarul german Angela Merkel are planuri mari privind infrastructura Germaniei si mai ales a vehiculelor care vor circula pe aceasta. Oficialul german este pe cale de a finaliza un proiect, care pregateste introducerea in circulatie a 1 milion de vehicule electrice pe soselele germane pana in anul 2020. Proiectul are scopul de a oferi o prima pentru cumparatorii de vehicule electrice, dar valorea acestei prime nu a fost inca discutata.
O prima pentru achizitia de vehicule ecologice ar fi necesara deoarece aceste modele au un pret ridicat de achizitie, in principal din cauza costului ridicat de productie al acumulatorilor folositi. Prima de achizitie a vehiculelor electrice va fi acordata incepand cu anul 2012, si ar trebui sa atraga mii sau chiar zeci de mii de cumparatori de vehicule electrice. Odata ce Germania va avea suficiente vehiculele electrice pe sosele, infrastructura de statii de incarcare ar trebui sa isi mareasca amploarea rapid, iar modelele de acest gen ar putea deveni extrem de populare. Singura problema din planul cancelarului german Angela Merkel ar fi opozitia verzilor, care pretind ca planul acesteia vizeaza doar vehiculele electrice si nu ia in vedere vehiculele care ruleaza pe surse de energie regenerabile. Opozitia din Germania considera ca modelele care folosesc surse de energie regenerabile ar trebui sa fie si ele finantate de stat la achizitie si ca sunt cel putin la fel de utile pentru publicul german.
Producatorii germani de automobile se pregatesc deja pentru aceasta schimbare, fiecare constructor anuntand deja dezvoltarea unui model electric. Astfel, grupul VAG va lansa modelul Volkswagen Up in 2013, iar Daimler colaboreaza cu Tesla pentru a crea Smart-uri electrice. BMW si divizia sa Mini au creat deja un model electric intitulat Mini e, care a fost testat de publicul din Statele Unite ale Americii. Pe langa asta, BMW doreste sa introduca o marca speciala pentru vehicule ecologice, care are deja in plan un model electric. Audi va folosi platforma lui Volkswagen Up pentru a crea un model electric de clasa premium, pe cand Opel ar putea crea un model bazat pe conceptul Ampera, inspirat puternic din tehnologia lui Chevrolet Volt.
drive.au via Automarket
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut