Companiile de recuperare au cumparat datorii de 387,5 milioane de euro
Data publicarii: 21-08-2009 | Finante-BanciCompaniile de recuperare de creante au cumparat, in primele sapte luni din acest an, datorii in valoare totala de 387,5 milioane de euro, potrivit datelor centralizate de Coface Romania.
In aceeasi perioada a anului trecut, valoarea creantelor vandute a fost de 89,5 milioane de euro. Prin urmare, valoarea datoriilor cumparate de recuperatori a urcat cu 333%. In ceea ce priveste dosarele individuale preluate, numarul acestora nu a inregistrat aceeasi crestere spectaculoasa.
Daca la finele lunii iulie 2008 recuperatorii de creante din Romania aveau in portofolii 185.120 de persoane cu datorii, la aceeasi data din 2009 se ajunsese la doar 209.398 de dosare. Cele mai mari agentii de colectare, prezente in Romania sunt Coface, EOS KSI, KRUK International, Credit Express si Top Factoring. Pe creantele bancilor "se bat" insa si fonduri de investitii sau alte institutii financiare din strainatate. Din datele centralizate de Coface reiese ca bancile au fost campionii vanzarilor de creante in primele sapte luni, cu o valoare a datoriilor preluate de agentiile de colectare de 357,8 milioane de euro.
Operatorii telecom au cesionat, in aceeasi perioada, datorii nerecuperate in valoare de 20,8 mil. euro, in timp ce companiile de asigurari au vandut creante de 5,8 mil. euro. In statistica intocmita de Coface figureaza si companiile de utilitati, care au vandut datorii de 3,1 mil. euro.
Preturile de vanzare pentru creditele vandute de banci sunt stabilite in functie de mai multe criterii. Cel mai important dintre acestea este dat de garantia din spatele creditului. De regula, pentru imprumuturile de nevoi personale si cele de consum, care nu au in spate ipoteci sau alte garantii materiale, preturile se situeaza intre 3% si cel mult 10% din valoarea creantei. Pentru creditele garantate cu ipoteci, pretul urca insa pana la 75-80% din valoarea datoriei. Alte criterii folosite la stabilirea pretului de vanzare sunt vechimea si valoarea creantelor. In cazul datoriilor vandute de companiile de asigurari, este posibil sa fie vorba tot despre dosare de credit. Si asta pentru ca, la incheierea contractului de credit, debitorul semna si o polita a carei suma asigurata era egala cu aceea a finantarii. In perioada de boom a creditarii, companiile de asigurari se bateau pentru cote de piata cat mai mari pe acest segment.
Avansul spectaculos al creditelor neperformante a prabusit si apetitul companiilor de asigurari pentru politele care acopereau riscul de neplata. La finele anului trecut, subscrierile pe segmentul asigurarilor de credite si garantii pierdusera 55% din primele raportate in 2007, pana la o valoare de 54,3 mil. euro. Sfarsitul primului trimestru din 2009 a marcat o noua scadere, de 38,3%, iar volumul de prime brute subscrise a coborat la 40,5 mil. euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut