BRD si-a retras sigla din campania lui Udrea printr-un act aditional dupa izbucnirea scandalului
Data publicarii: 26-08-2009 | ActualitateGardianul a intrat in posesia protocolului incheiat intre BRD-Groupe Societe Generale si Ministerul Turismului prin care banca se obliga sa asigure creatia si productia spoturilor publicitare pentru campania de promovare turistica a Romaniei in strainatate, denumita "Romania - The land of choice". Potrivit protocolului incheiat la data de 28 aprilie 2009, banca avea drept de proprietate intelectuala asupra materialelor publicitare, in valoare de 1,9 milioane de lei (aproape 500.000 de euro), iar Ilie Nastase, Nadia Comaneci si Gheorghe Hagi nu aveau nici o pretentie materiala asupra participarii lor ca personalitati in cadrul spoturilor. Pe 29 iulie, intre cele doua parti a fost incheiat un act aditional la protocol, prin care banca transmitea drepturile de proprietate intelectuala Ministerului Turismului, iar sigla BRD disparea de pe spoturile publicitare, adica imediat dupa izbucnirea scandalului in presa.
Spoturi gratis in schimbul promovarii BRD
Un element interesant al protocolului, previzibil de altfel, este acela ca, potrivit articolului 2, "ministerul ii recunoaste colaboratorului (BRD - n.r.) calitatea de partener al campaniei publicitare, indiferent de numarul de creatii publicitare finantate de colaborator si de nivelul finantarii asigurate", drept care, in cadrul campaniei, "ministerul se obliga sa aduca la cunostinta publicului si sa promoveze numele, sigla, marca si imaginea colaboratorului, in calitate de colaborator/partener principal". La acelasi articol, la punctul 2.3, se precizeaza ca "ministerul isi asuma finantarea cumpararii spatiului publicitar pentru expunerea campaniei in mass-media, in Romania si in strainatate".
Acestea erau cerintele BRD, care se obliga sa asigurare "finantarea creatiilor publicitare" si sa obtina "acordul din partea celor trei personalitati ale sportului romanesc pentru participarea si colaborarea acestora in cadrul campaniei publicitare". Pe de alta parte, BRD "permite folosirea pe o perioada limitata de timp, pana la data de 31.12.2009 in cadrul campaniei de promovare a turismului romanesc, a creatiilor publicitare ce folosesc imaginea Nadiei Comaneci, a lui Ilie Nastase si a lui Gheorghe Hagi, asupra carora colaboratorul va detine un drept de proprietate intelectuala". De altfel, perioada de valabilitate a acestui protocol este cuprinsa intre 28 aprilie si 31 decembrie 2009.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut