Romanii cheltuie de aproape 4 ori mai putin decat vesticii pentru servicii de telefonie-Internet-TV
Data publicarii: 28-08-2009 | IT&CRomanii cheltuie in medie 70-80 de lei pe luna pentru serviciile de telefonie-internet-televiziune, de aproape patru ori mai putin decat sumele alocate in statele din Europa de Vest, unde acestea se incadreaza intre 60 si 80 de euro, potrivit unui studiu al companiei Digital Cable System (DCS).
"Romanii cheltuie in medie 70-80 lei pe luna pentru servicii de telefonie-Internet-televiziune, adica aproximativ 8% din bugetul mediu al unei familii. Aceasta suma este mult mai mica decat cea cheltuita in statele din vestul Europei, unde aceasta se incadreaza intr-un interval cuprins intre 60 si 80 de euro", se arata intr-un studiu.
Chiar daca rata de penetrare a telefoniei mobile a depasit procentul de 100%, piata serviciilor de telefonie-Internet-televiziune reprezinta in continuare un potential de dezvoltare, considera Dinu Malacopol, CEO al DCS.
"Romania ramane in continuare o piata guvernata de pret, pentru toate categoriile de servicii si produse de telecomunicatii. Cu toate acestea, in ultimul an, putem observa o crestere a asteptarilor clientilor privind calitatea serviciilor si caracteristicilor acestora. Desi cu un grad de penetrare de peste 100%, in cazul unor anumite tipuri de servicii (cum este spre exemplu telefonia mobila), piata din Romania mai are inca un potential de crestere crescut pe servicii de telefonie-Internet-televiziune", a spus Malacopol.
Conform datelor obtinute de DCS, la ora actuala cel putin 60% dintre gospodariile din Romania au televiziune prin cablu sau satelit, 25% folosesc servicii de internet, iar procentul celor care dispun de un post de telefonie fixa este tot de aproximativ 25%.
"Dintre aceste tipuri de servicii, Internetul are chiar si in contextul actual cel mai mare potential de crestere, cu rate de peste 10% anual", se mai arata in studiul DCS.
De asemenea, compania Digital Cable Systems estimeaza ca serviciile de tip 3P vor avea o crestere de cel putin 10%, ducand astfel la sfarsitul lui 2009 la o crestere a ponderii pachetelor integrate in totalul serviciilor de telecomunicatii oferite de catre companiile prezente pe piata din Romania.
Infiintat in 2005, prin fuziunea mai multor companii de cablu, grupul DCS ofera servicii de transmisie prin cablu a programelor de televiziune, solutii de transmisiuni date si acces Internet, precum si telefonie fixa, atat pe segmentul business cat si pe cel al clientilor rezidentiali, pe piata din Romania.
Din portofoliul DCS fac parte brandurile AKTA - adresat in exclusivitate consumatorilor individuali, si Dial Telecom - unul dintre cei mai importanti ofertanti de servicii de acest tip pe segmentul business.
AKTA, divizia orientata catre consumatorii individuali, furnizeaza servicii triple-play prin cablu (TV/ Internet/ Telefonie), precum si televiziune prin satelit direct-to-home (DTH).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut