ING Group: profit net de doua miliarde de Euro in al doilea trimestru
Data publicarii: 11-08-2006Aceste rezultate confirma trendul pozitiv inregistrat de ING Group in prima parte a anului, majorari semnificative ale veniturilor inregistrandu-se atat in activitatile bancare, cat si in cele de asigurari. Astfel, veniturile din activitatile bancare au crescut cu 9,4% si au ajuns la 3.588 milioane Euro, in timp ce veniturile din primele de asigurare de viata au ajuns la 10.453 milioane Euro, inregistrand o crestere de 5,5%.
Luand in considerare rezultatele obtinute in prima jumatate a acestui an, profitul net al grupului a crescut cu 15% comparativ cu perioada precedenta a anului trecut, ajungand in prezent la 4 miliarde Euro, adica echivalentul profitului net obtinut in tot anul 2003. Rezultatele pentru primele sase luni ale acestui an sunt cu atat mai apreciabile cu cat au fost atinse printr-o crestere organica la nivelul grupului, fara a fi realizate achizitii majore. De asemenea, s-a inregistrat o crestere a eficientei la nivelul intregului grup: de exemplu raportul dintre cheltuieli si venituri inregistrat in activitatea bancara a scazut de la 67,1% la 62,3%.
”Eforturile noastre continua sa dea rezultate, confirmand trendul pozitiv inregistrat in ultima perioada. In al doilea trimestru, profitul din activitatile recurente - fara cheltuieli exceptionale- s-a majorat cu 38,8% atingand o suma record de 2.023 milioane Euro, reflectand atat o crestere solida cat si un control eficient al cheltuielilor operationale”, a declarat Michel Tilmant, presedintele Comitetului Executiv al ING Group.
“Aceste rezultate de exceptie au fost inregistrate pe fondul unor circumstante de piata mai putin favorabile, incluzand instabilitatea pietei de capital, cresteri ale ratelor dobanzii si o nivelare a curbei rentabilitatii. Cu toate acestea, calitatea portofoliului nostru de credite a ramas solida iar veniturile au continuat sa creasca pe masura ce liniile de business s-au concentrat asupra eficientizarii capitalului si mentinerea rigurozitatii preturilor”, a adaugat Michel Tillmant.
ING Group isi mentine aceleasi obiective pana la sfarsitul anului: continuarea cresterii organice, concentrarea asupra rezultatelor, incluzand controlul costurilor si satisfacerea clientilor prin actiuni eficiente ale fiecarei linii de business, precum si mentinerea echilibrului dintre crestere si profit.
Al doilea trimestru al acestui an a insemnat pentru intregul grup si o reconfirmare a valorii brandului ING, acesta fiind cel de-al treilea an consecutiv in care Interbrand si Business Week includ ING in topul celor mai valoroase branduri din lume. Anul acesta ING s-a clasat pe locul 85, valoarea brandului fiind estimata la 3,4 miliarde Euro. Tot in acest al doilea trimestru, valoarea ING a mai fost confirmata de doua publicatii prestigioase ce realizeaza anual clasamente ale celor mai puternice firme din lume: in cea mai recenta editia a clasamentului Globe 500, publicat in iulie de revista americana Fortune, ING s-a clasat pe locul 13, urcand 4 locuri fata de anul trecut. De asemenea, in clasamentul Financial Times Global 500, realizat in functie de valoarea de piata a companiilor, ING a urcat anul acesta 6 pozitii, ajungand pe locul 54.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut