TVR va plati zeci de milioane de euro pentru a difuza meciurile UEFA

Data publicarii: 01-09-2009 | Media

Bugetul alocat de televiziunea publica pentru cei trei ani de transmisiuni din cadrul UEFA Champions League se ridica la cateva zeci de milioane de euro, acesta fiind cel mai scump eveniment de televiziune de la noi, a declarat, ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Ionel Stoica, moderatorul emisiunilor UEFA Champions League de la TVR.

Efortul financiar este unul foarte mare, dar nu putem divulga suma exacta, din cauza clauzelor de confidentialitate din contract", a explicat acesta. Stoica a precizat, printre altele, ca, dat fiind ca difuzarea acestei competitii sportive trebuia sa se faca in sistem High Definition, ca urmare a deciziei UEFA, TVR a inchiriat un car de transmisie cu 15 camere cu "cateva mii de euro". "Carul costa peste cinci milioane de euro, daca vrei sa il cumperi. Am ales aceasta solutie in urma unei licitatii la care au participat o firma din Olanda, una din Anglia si una din Germania. Am ales-o pe cea din Germania", a explicat acesta. Andi Vilara, comentator la TVR, a mai spus ca echipa implicata in transmiterea evenimentului ajunge pana la 100 de oameni.

De asemenea, TVR a achizitionat si un program de grafica interactiva care va fi folosit pentru analizarea ulterioara a meciurilor. Contactat de Business Standard, Ioan Todan, directorul departament sport al TVR, a declarat ca ordinul zecilor de milioane de euro i se pare prea mare pentru valoarea reala a bugetului alocat de TVR pentru UEFA Champions League. "Suma asta nu o stim decat eu, presedintele director general si directorul financiar. Cateva zeci de milioane de euro e prea mult, si, oricum, reprezinta costul pe trei ani, poate vrem sa cumparam si un car al nostru in perioada asta, include si costurile de licenta si tot", a spus Todan.

Radu Budes, managing partner al regiei Splendid Media, care gestioneaza spatiul publicitar de pe TVR, afirma ca nu poate estima incasarile pe care le va avea postul public din reclamele inserate in transmisiunile de la UEFA Champions League. "Nu au mai fost astfel de meciuri de multi ani pe TVR, asa ca as risca sa estimez gresit. Programele legate de UEFA vor avea preturi speciale, si ne asteptam sa avem un grad de incarcare ridicat, mai ales ca noi avem, pe TVR, limita de opt minute de publicitate pe ora, nu 12 cum e in cazul posturilor comerciale", a explicat Budes.

Integral in Business Standard

Ultimele stiri pe BankNews.ro: