Afacerile nete ale Heineken Romania au crescut in S1 2009 cu 12%, la 436 mil. lei

Data publicarii: 03-09-2009 | Afaceri

Heineken Romania, unul dintre cei mai mari producatori ai pietei locale a berii, a inregistrat in primele sase luni din acest an o crestere de 12% a cifrei de afaceri, comparativ cu S1 2008, ajungand la 509 milioane lei (brut) si 436 milioane lei (net), a comunicat, joi, compania.

"Investitiile in marcile noastre focus, consolidarea Bere Mures, precum si strategia noastra de a ne concentra pe activele de baza ale companiei au contribuit la obtinerea cresterii de 12% a cifrei de afaceri. (...) Revizuirea atenta a investitiilor, programele de management al costurilor si managementul capitalului de lucru au contribuit la imbunatatirea generarii de numerar", a declarat general managerul Heineken Romania, Jan Derck van Karnebeek.

Reprezentantul producatorului de bere a precizat ca este dificil de prevazut cum va evolua piata berii pana la finalul anului, din cauza contextului economic global si local, care este incert, mentionand ca obiectivul Heineken Romania in urmatoarea perioada este castigarea cotei de piata in valoare.

Potrivit estimarilor companiei, in primele sase luni ale acestui an, piata berii a scazut cu aproximativ 11% in ceea ce priveste volumul, aceasta situatie fiind rezultatul situatiei economice la nivel international si local, fapt care a determinat diminuarea puterii de cumparare a romanilor si a increderii consumatorilor.

In ceea ce priveste structura pietei, din punctul de vedere al segmentelor de pret, aceasta nu a inregistrat modificari semnificative comparativ cu 2008.

Astfel, in prima jumatate a anului, segmentul Super Premium a inregistrat o cota de piata de 9,5% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul Premium - 12,2% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul Mainstream - 36,5% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul Economic - 39% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009) si segmentul berii fara alcool - 2,8% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009).

In ceea ce priveste ambalajele, cotele de piata pentru PET si CAN (doza) au inregistrat o usoara crestere, in timp ce cotele de piata pentru sticla si KEG au inregistrat o usoara scadere. In prima jumatate a anului, segmentul berii la PET a inregistrat o cota de piata de 46,7% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul berii la sticla - 37,3% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul berii la CAN (doza) - 14,5% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009) si segmentul berii la KEG - 1,5% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009).

Totodata, din punct de vedere al raportului dintre canalele HoReCa si Retail, acesta ramane aproximativ la fel ca anul trecut, canalul HoReCa avand o pondere de 30% (ianuarie - iunie, AC Nielsen 2009), in timp ce canalul Retail are o pondere de 70% (ianuarie - iunie, AC Nielsen 2009).

Potrivit Asociatiei Berarii Romaniei, volumul vanzarilor de bere de pe piata autohtona a scazut in primele sase luni ale anului cu 10% fata de perioada similara a anului precedent, de la 9,9 milioane hectolitri pana la 9 milioane hectolitri.

Heineken Romania are cinci fabrici situate in Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea Ciuc si Targu Mures si 1.300 de angajati. Portofoliul de marci acopera toate segmentele pietei: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gosser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita si Hategana.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: