Directorii de marketing, cel mai bine platiti in multinationale
Data publicarii: 04-09-2009 | HR/CariereManagerii din departamentele de marketing au devenit in anul crizei cel mai bine platiti directori din multinationale, castigand cu 5-10% mai mult decat colegii lor din alte departamente. Cel mai bine platiti directori de marketing provin din domeniul FMCG, unde salariile la acest nivel sunt cu aproximativ 40% mai mari decat in domeniul financiar, IT sau industrie.
Salariile din departamentul de marketing, la nivel de management, le-au devansat in anul 2009 pe cele din departamentele IT, resurse umane si financiar, conform rezultatelor studiului salarial Mercer, finalizat de firma Consulteam la jumatatea lunii august 2009.
"Pentru posturile de middle management din marketing am observat o modificare privind nivelul salarial, prin comparatie cu acela din alte departamente. Daca anul trecut departamentele de Corporate Affairs si Financiar erau la un nivel mai mare decat cel de marketing, anul acesta middle managementul din marketing are un nivel salarial mai mare, fiind urmat indeaproape de IT, resurse umane si financiar", a declarat pentru Business Standard Oana Botolan Datki, country manager al Consulteam. Explicatia pentru aceasta rocada consta in rolul marketingului de criza.
"Rolul directorilor de marketing s-a schimbat major in criza. Pana acum, stateau pe bugete foarte mari, iar treaba era usoara. Din momentul in care bugetele s-au taiat, ei au trebuit sa inventeze modalitati noi de promovare, au fost nevoiti sa devina creativi", explica Dan Berteanu, general manager al firmei Talent Stream. Potrivit acestuia, directorii de marketing sunt esentiali in perioada de criza si pentru ca de ei depinde modul in care firma comunica vestile proaste in exterior si in interior. "Cei care lucreaza in marketing au multe batai de cap acum pentru a reusi sa protejeze compania de o imagine nefavorabila", spune Berteanu. In opinia acestuia, rolul marketingului va fi, si in continuare, la fel de important, din punctul de vedere al comunicarii unei imagini in exterior - firmele vor trebui sa transmita semnale ca sunt ok, ca au inceput sa-si revina dupa o perioada mai grea.
"Sunt trei lucruri esentiale pe care trebuie sa le faca marketingul in aceasta perioada. Primul: sa identifice clar cum se pozitioneaza firma si produsele ei pe piata si sa-i directioneze pe cei de la vanzari in ce sens trebuie sa mearga. Al doilea: sa faca prospecte de tip «business intelligence», adica sa vada miscarile competitorilor si sa gandeasca strategii de contraatac. Al treilea lucru: sa creeze mesaje promotionale cu privire la produse si sa le transmita oamenilor de vanzari", arata Berteanu.
Potrivit studiului Mercer pentru 2009, cresterile salariale pentru posturile de management din departamentele de marketing au fost de circa 12%, in conditiile in care, la nivelul intregii piete, cresterea a fost de aproximativ 6%. Studiul cuprinde doar companii mari si multinationale, din FMCG si IT.
"Marja intre care se incadreaza salariul pe care il primesc directorii de marketing este de 2.500 de euro lunar net, in companiile mici, si 5.000 de euro lunar, in companii multinationale. Salariile pentru directorii de marketing nu au scazut fata de anul trecut. Poate la nivel de middle si entry s-au diminuat, dar nu si la acest nivel", spune Mihaela Damian, managing partner al firmei de headhunting Stanton Chase Romania.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut