Directorii de marketing, cel mai bine platiti in multinationale

Data publicarii: 04-09-2009 | HR/Cariere

Managerii din departamentele de marketing au devenit in anul crizei cel mai bine platiti directori din multinationale, castigand cu 5-10% mai mult decat colegii lor din alte departamente. Cel mai bine platiti directori de marketing provin din domeniul FMCG, unde salariile la acest nivel sunt cu aproximativ 40% mai mari decat in domeniul financiar, IT sau industrie.

Salariile din departamentul de marketing, la nivel de management, le-au devansat in anul 2009 pe cele din departamentele IT, resurse umane si financiar, conform rezultatelor studiului salarial Mercer, finalizat de firma Consulteam la jumatatea lunii august 2009.

"Pentru posturile de middle management din marketing am observat o modificare privind nivelul salarial, prin comparatie cu acela din alte departamente. Daca anul trecut departamentele de Corporate Affairs si Financiar erau la un nivel mai mare decat cel de marketing, anul acesta middle managementul din marketing are un nivel salarial mai mare, fiind urmat indeaproape de IT, resurse umane si financiar", a declarat pentru Business Standard Oana Botolan Datki, country manager al Consulteam. Explicatia pentru aceasta rocada consta in rolul marketin­gului de criza.

"Rolul directorilor de marketing s-a schimbat major in criza. Pana acum, stateau pe bugete foarte mari, iar treaba era usoara. Din momentul in care bugetele s-au taiat, ei au trebuit sa inventeze modalitati noi de promovare, au fost nevoiti sa devina creativi", explica Dan Berteanu, general manager al firmei Talent Stream. Potrivit acestuia, directorii de marketing sunt esentiali in perioada de criza si pentru ca de ei depinde modul in care firma comunica vestile proaste in exterior si in interior. "Cei care lucreaza in marketing au multe batai de cap acum pentru a reusi sa protejeze compania de o imagine nefavorabila", spune Berteanu. In opinia acestuia, rolul marketingului va fi, si in continuare, la fel de important, din punctul de vedere al comunicarii unei imagini in exterior - firmele vor trebui sa transmita semnale ca sunt ok, ca au inceput sa-si revina dupa o perioada mai grea.

"Sunt trei lucruri esentiale pe care trebuie sa le faca marketingul in aceasta perioada. Primul: sa identifice clar cum se pozitioneaza firma si produsele ei pe piata si sa-i directioneze pe cei de la vanzari in ce sens trebuie sa mearga. Al doilea: sa faca prospecte de tip «business intelligence», adica sa vada miscarile competitorilor si sa gandeasca strategii de contraatac. Al treilea lucru: sa creeze mesaje promotionale cu privire la produse si sa le transmita oamenilor de vanzari", arata Berteanu.

Potrivit studiului Mercer pentru 2009, cresterile salariale pentru posturile de management din departamentele de marketing au fost de circa 12%, in conditiile in care, la nivelul intregii piete, cresterea a fost de aproximativ 6%. Studiul cuprinde doar companii mari si multinationale, din FMCG si IT.

"Marja intre care se incadreaza salariul pe care il primesc directorii de marketing este de 2.500 de euro lunar net, in companiile mici, si 5.000 de euro lunar, in companii multinationale. Salariile pentru directorii de marketing nu au scazut fata de anul trecut. Poate la nivel de middle si entry s-au diminuat, dar nu si la acest nivel", spune Mihaela Damian, managing partner al firmei de headhunting Stanton Chase Romania.

Integral in Business Standard

Ultimele stiri pe BankNews.ro: