AIG Romania ar putea incepe la finalul acestui an procesul de rebranding in Chartis
Data publicarii: 19-09-2009 | AfaceriAIG Romania va folosi denumirea Chartis, iar procesul de rebranding ar putea incepe la finalul acestui an sau la inceputul lui 2010, urmand sa dureze cateva luni, odata cu transformarea din subsidiara in sucursala a Chartis Europe din Franta, a spus directorul general al companiei.
AIG a anuntat in iulie ca va folosi imediat brandul Chartis pentru operatiunile din afara SUA, care utilizau pana in prezent marcile AIG si AIU (American International Underwriters). Divizia AIU includea afacerile de asigurari generale in afara SUA.
De asemenea, AIG a format un vehicul special in care a inclus activitatile Chartis de asigurari comerciale, asigurari pentru companii si asigurarile generale cu acoperire in strainatate.
AIG Romania va intra si ea in acest proces de rebranding, odata cu transformarea din subsidiara in sucursala a Chartis Europe (fosta AIG Europe), cu sediul in Franta.
"Suntem in proces de a trece de la organizarea de societate romaneasca la cea de sucursala. Am luat decizia ca procesul de rebranding sa se faca in aceeasi perioada", a precizat directorul general al AIG Romania, Mihnea Tobescu, fara a oferi detalii cu privire la costurile operatiunii.
Sucursala Chartis Europe a fost deja inregistrata in Romania, iar in prezent exista doua societati - AIG Romania si sucursala.
"Suntem in stadiul de discutii cu Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) si ACAM (autoritatea de supraveghere a pietei de asigurari din Franta n.r.) despre modalitatea prin care vom face trecerea de la AIG Romania la sucursala", a explicat Tobescu.
El a precizat ca societatea nu isi va schimba sediul, actionarii sau produsele si nici nu va opera schimbari la nivelul angajatilor. "Pentru 2010 analizam, insa, posibilitatea de a intra si pe alte linii de asigurari generale", a mai spus seful AIG Romania, fara a detalia.
In prezent, AIG Romania nu incheie polite de asigurari auto.
In alte tari din Europa - Polonia, Cehia, Ungaria si Slovacia -, AIG opereaza deja prin intermediul sucursalelor Chartis Europe (fosta AIG Europe), structura care va fi implementata si in Romania si Bulgaria, ca urmare a aderarii acestor tari la Uniunea Europeana.
Tobescu a estimat ca piata de asigurari de constructii ar putea sa scada cu 30-40% in acest an, in conditiile in care acest sector al economiei a fost afectat de criza. Asigurarea de constructii acopera riscuri cu privire la toate evenimentele care pot avea loc in timpul constructiei cum ar fi cele de incendiu sau raspundere civila fata de terti.
AIG Romania SA are un capital social de 8,56 milioane lei, iar Chartis Europe SA Franta detine 99,99% din actiuni.
Anul trecut, AIG Romania a inregistrat prime brute subscrise de 99,41 milioane lei si avea o cota de piata de 1,11%, potrivit datelor publicate de CSA.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut