Fashion TV vrea sa se listeze la Bursa din Viena sau la cea din Frankfurt
Data publicarii: 20-09-2009 | InternationalCanalul international de moda Fashion TV, creat in 1997 intr-un bar parizian si difuzat in prezent pe cinci continente, a anuntat ca va intra pe Bursa, profitand de succesul formulei sale care pune in valoare tinerele manechine, potrivit AFP.
"Este simplu: oamenilor le place sa vada femei frumoase si manechine, iar creatorii de moda adora sa se vorbeasca despre ei", a declarat Michel Adam, 59 de ani, fondatorul si proprietarul canalului.
Operatorul canalului TV, cu sediul la Viena, are o cifra de afaceri anuala inca modesta, de circa 50 milioane euro, si vizeaza ca pe termen mediu sa devina concurentul canalului muzical MTV.
Fashion TV intentioneaza, in acest scop, sa introduca din aceasta toamna pe Bursa din Viena sau pe cea din Frankfurt 20% din capitalul propriu pentru a atrage "intre 40 si 50 milioane euro ca sa-si finanteze dezvoltarea", a anuntat Adam.
Proprietarul canalului, care are 12 versiuni si este difuzat 24 de ore din 24 in 400 milioane de locuinte si locuri publice din lumea intreaga, si-a stabilit ca obiectiv accelerarea trecerii la inalta definitie (HD), lansarea de statii de radio FM si cresterea gradului de penetrare pe pietele chineza si americana.
"Secretul succesului Fashion TV tine de superficialitatea sa", a afirmat Adam, intr-un interviu pentru AFP, adaugand ca ideea de a proiecta imagini ale defilarilor de moda i-a venit intr-un bar pe care-l detinea la Paris. "Am fost un pionier, am gasit o piata si m-am axat pe ea", a apreciat el.
"Canalul serveste de vitrina pentru marca. Profiturile vin mai ales din produse derivate, francize si organizarea de evenimente", a mai spus Adam, care mentioneaza ca la inceputul acestui deceniu a refuzat o oferta de preluare facuta de grupul francez de lux LVMH.
Frashion TV exploateaza o retea de 40 bar-lounge plasate sub franciza in intreaga lume si vrea sa deschida altele la Tokyo, Bangkok, Singapore, New Delphi si Dubai pana la sfarsitul acestui an.
"Grupul a inregistrat profit in ultimii cinci ani", a mai precizat Adam, fara a da insa detalii despre nivelul acestuia. Societatea, care tocmai a lansat o marca de haine pret-a-porter, o vodca si o sampanie, intentioneaza si lansarea unei retele de complexuri hoteliere.
Jumatate din telespectatorii Fashion TV sunt din Asia, insa marca inregistreaza unele probleme pe piata americana. "Acolo sunt inca probleme: cultura puritana si relatiile intre proprietarii de canale TV si distribuitori ne ingreuneaza treaba", a mai spus Michel Adam.
Nacut in 1950 in Polonia sub numele de Adam Lisowski, omul de afaceri a parasit Franta in 2000, dupa ce a fost condamnat la doi ani de inchisoare, din care unul cu suspendare, pentru agresiune sexuala asupra unei tinere modele.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut