Fashion TV vrea sa se listeze la Bursa din Viena sau la cea din Frankfurt

Data publicarii: 20-09-2009 | International

Canalul international de moda Fashion TV, creat in 1997 intr-un bar parizian si difuzat in prezent pe cinci continente, a anuntat ca va intra pe Bursa, profitand de succesul formulei sale care pune in valoare tinerele manechine, potrivit AFP.

"Este simplu: oamenilor le place sa vada femei frumoase si manechine, iar creatorii de moda adora sa se vorbeasca despre ei", a declarat Michel Adam, 59 de ani, fondatorul si proprietarul canalului.

Operatorul canalului TV, cu sediul la Viena, are o cifra de afaceri anuala inca modesta, de circa 50 milioane euro, si vizeaza ca pe termen mediu sa devina concurentul canalului muzical MTV.

Fashion TV intentioneaza, in acest scop, sa introduca din aceasta toamna pe Bursa din Viena sau pe cea din Frankfurt 20% din capitalul propriu pentru a atrage "intre 40 si 50 milioane euro ca sa-si finanteze dezvoltarea", a anuntat Adam.

Proprietarul canalului, care are 12 versiuni si este difuzat 24 de ore din 24 in 400 milioane de locuinte si locuri publice din lumea intreaga, si-a stabilit ca obiectiv accelerarea trecerii la inalta definitie (HD), lansarea de statii de radio FM si cresterea gradului de penetrare pe pietele chineza si americana.

"Secretul succesului Fashion TV tine de superficialitatea sa", a afirmat Adam, intr-un interviu pentru AFP, adaugand ca ideea de a proiecta imagini ale defilarilor de moda i-a venit intr-un bar pe care-l detinea la Paris. "Am fost un pionier, am gasit o piata si m-am axat pe ea", a apreciat el.

"Canalul serveste de vitrina pentru marca. Profiturile vin mai ales din produse derivate, francize si organizarea de evenimente", a mai spus Adam, care mentioneaza ca la inceputul acestui deceniu a refuzat o oferta de preluare facuta de grupul francez de lux LVMH.

Frashion TV exploateaza o retea de 40 bar-lounge plasate sub franciza in intreaga lume si vrea sa deschida altele la Tokyo, Bangkok, Singapore, New Delphi si Dubai pana la sfarsitul acestui an.

"Grupul a inregistrat profit in ultimii cinci ani", a mai precizat Adam, fara a da insa detalii despre nivelul acestuia. Societatea, care tocmai a lansat o marca de haine pret-a-porter, o vodca si o sampanie, intentioneaza si lansarea unei retele de complexuri hoteliere.

Jumatate din telespectatorii Fashion TV sunt din Asia, insa marca inregistreaza unele probleme pe piata americana. "Acolo sunt inca probleme: cultura puritana si relatiile intre proprietarii de canale TV si distribuitori ne ingreuneaza treaba", a mai spus Michel Adam.

Nacut in 1950 in Polonia sub numele de Adam Lisowski, omul de afaceri a parasit Franta in 2000, dupa ce a fost condamnat la doi ani de inchisoare, din care unul cu suspendare, pentru agresiune sexuala asupra unei tinere modele.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: