Doar 5% dintre utilizatorii de internet din Marea Britanie ar plati pentru continut online
Data publicarii: 21-09-2009 | MediaCei mai multi cititori de ziare online din Marea Britanie nu ar fi dispusi sa plateasca pentru continut online si sustin ca ar apela la o alta sursa de informare gratuita, in cazul impunerii modelului continutului online platit, potrivit unei cercetari a Harris Interactive.
Rezultatele cercetarii arata ca trei sferturi dintre utilizatorii de internet care citesc un site informativ cel putin o data pe luna ar trece la o sursa de informare gratuita daca site-ul lor favorit ar introduce un sistem de plata.
Doar 5% din utilizatori ar alege sa plateasca pentru a avea in continuare acces la site-ul favorit, iar 8% ar continua sa apeleze la acel site doar pentru a citi titlurile gratuite. 12 % dintre consumatorii de media online nu stiu inca ce ar face.
Rezultatele cercetarii vor servi ca avertisment pentru grupurile media care iau in considerare introducerea continutului online contra cost. Afectat de preturile scazute ale publicitatii online si de scaderea inregistrata in general in acest domeniu, News Corp, grupul lui Rupert Murdoch, nu este singurul care reexaminzeaza viabilitatea financiara a furnizarii de continut online gratuit.
Desi ziarele si-au crescut pretul de coperta in ultimii ani, au optat pentru a lasa continutul online gratuit.
"Nu e o veste buna pentru un model de tarifare in mediul competitiv. Atata timp cat exista alternative, consumatorii vor apela la acelea pentru sursa zilnica de informatie ceea ce inseamna pierderi mari in termeni de audienta. Ramane de vazut daca industria media va apela la schimbare si va incepe sa tarifeze ceea ca a fost gratis atat timp" , e de parere Andrew Freeman, consultant senior al Harris.
Harris Interactive a intervievat online peste 1.100 de adulti din Marea Britanie in perioada 26 august-2 septembrie.
Ideea de a percepe taxe pentru aceesul digital la produsul jurnalistic a aparut inca din luna aprilie cand, la intalnirea anuala organizata de Associated Press la San Diego, directorul agentiei, Dean Singleton, si directorul executiv al MediaNews Group Inc au reactionat dur la "insusirea" stirilor de catre mediile online. "Nu mai putem sta deoparte si privi cum altii pleaca cu munca noastra, fiind protejati de legi proaste".
Analistii par a fi sceptici in ceea ce priveste eforturile de a colecta taxele pentru accesul la editiile online ale publicatiilor, atat prin abonamente, cat si prin plata individuala a articolelor. Publicatiile financiare specializate, cum sunt Wall Street Journal si Financial Times, au succes, desi editiile online sunt platite, pentru ca ofera informatie valoroasa, de care agentii economici au nevoie pentru "a face bani". Modelul s-ar putea sa nu functioneze insa la publicatiile generaliste, avertizeaza analistii citati de LA Times.
Publicul este pregatit sa plateasca pentru produsul de presa, indiferent de canalul prin care ii este livrat, este teza pe care a inaintat-o Murdoch si care a fost imbratisata de patronii de presa, uniti intr-un duel inegal cu site-urile gratuite, care compileaza fara a struni informatiile. Trecerea publicatiilor in mediul online a reusit sa atenueze concurenta agregatorilor de rang secund, de multe ori pripit, facand rabat de la acelasi continut de calitate. In cele din urma, grabita si de criza economica galopanta, presa traditionala pare a se fi trezit. Accesul la informatia bruta il are oricine, cel putin teoretic, ceea ce conteaza jurnalistic este felul in care livrezi faptul brut, altfel spus pachetul, contextul, conexiunile si grila de lectura pe care o inserezi.
Tonul l-a dat Murdoch, care, pornind de la premisa ca "revolutia digitala a deschis canale noi si ieftine, dar nu a facut continutul gratuit", a anuntat introducerea unor taxe pentru accesul la editiile online ale tuturor publicatiilor pe care le detine. Arma pe care Murdoch se bazeaza in lupta cu online-ul gratuit este excelenta, pentru ca publicul cititor de presa nu este nici orb, nici indiferent la continut.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut