Piata autohtona a ciocolatei va stagna in 2009, la circa 900 milioane lei
Data publicarii: 25-09-2009 | AfaceriPiata autohtona a ciocolatei va stagna in acest an la circa 900 milioane lei, valoare inregistrata si in anul 2008, din cauza contextului economic actual, o revenire a pietei de profil fiind posibila in a doua jumatate a anului 2010, a declarat Doina Cavache.
"Consumatorii sunt mai precauti in alegerile pe care le fac si se orienteaza spre marcile cunoscute, in care au incredere. Se gandesc de doua ori daca intr-adevar au nevoie sau nu de un anumit lucru si nu se mai abat atat de mult de la lista de cumparaturi facuta acasa", a explicat directorul de afaceri corporatiste al Kraft Romania, Doina Cavache.
De asemenea, potrivit senior brand managerului Poiana si Milka, Andreea Cotlarciuc, si brandul Poiana va inregistra in acest an o stagnare a vanzarilor, la 35 milioane de bucati. Poiana a inregistrat in 2008 acelasi volum de vanzari, cu o valoare de 94,5 milioane lei, la un pret mediu la raft de 2,7 lei pe tableta.
"Este primul an, din 2000 si pana acum, cand acest brand inregistreaza stagnare. In anii anteriori am obtinut si cresteri de doua cifre ale vanzarilor. Actul de cumparare anul acesta se realizeaza mult mai atent si mai rationalizat", a spus Cotlarciuc.
In plus, Doina Cavache a adaugat ca vanzarile pe acest brand au scazut usor in ultimele luni, insa compania se bazeaza pe cresterile inregistrate in fiecare an in perioada sarbatorilor, cand este comercializat circa 35% din volumul intregului an.
Senior brand managerul Poiana si Milka a adaugat ca anul acesta preturile brandului Poiana au crescut cu pana la 5% din cauza majorarii costurilor cu materia prima.
Reprezentantul Poiana a mai spus ca, in prezent, in Romania consumul de ciocolata este sub doua kg pe cap de locuitor/an, comparativ cu circa 5-6 kg in alte tari din Europa.
Kraft comercializeaza produse alimentare in peste 150 de tari din intreaga lume. Printre produsele Kraft se numara branzeturile, semipreparatele si dressing-urile Kraft, mezelurile Oscar Mayer, crema de branza Philadelphia, cafeaua Maxwell House; prajiturile si biscuitii Nabisco si marca Oreo; cafeaua Jacobs; ciocolata Milka, Cote d'Or si biscuitii LU.
Kraft este una dintre cele mai mari companii de produse alimentare si bauturi din lume, cu venituri anuale care depasesc 37 de miliarde de dolari, cu peste 100.000 de angajati si peste 180 de unitati de productie in intreaga lume. Compania este cotata la indicele bursier S&P 100 (NYSE: KFT) si Indicii Dow Jones si Ethibel.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut