Guvernul a aprobat fuziunea aeroporturilor Otopeni si Baneasa
Data publicarii: 08-10-2009 | ActualitateGuvernul a aprobat fuziunea aeroporturilor Otopeni si Baneasa, dupa ce acordul pentru fuziune a fost dat de adunarile generale ale celor doua aeroporturi, la finele lunii septembrie.
In urma fuziunii celor doua aeroporturi va fi infiintata Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti", iar Ministerul Transporturilor va detine 80% din actiunile Companiei, 20% revenind Fondului Proprietatea, a declarat recent, pentru NewsIn, un secretar de stat din Ministerul Transporturilor. Capitalul social al noii companii va fi de peste 143 de milioane de lei, potrivit aceleiasi surse.
Guvernul Tariceanu aprobase, in martie 2007, fuziunea societatilor care administreaza aeroporturile Henri Coanda si Aurel Vlaicu din Bucuresti si infiintarea Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti" SA, care urma sa fie listata la bursa. Se urmarea astfel crearea unui aeroport cu o suprafata totala de 1.400 de hectare si o capacitate de 20-25 milioane de pasageri anual. Reprezentantii ministerului considerau, la acel moment, ca fuziunea va diminua costurile globale de exploatare, odata cu optimizarea cheltuielilor cu forta de munca.
Proiectul privind fuziunea a fost publicat in Monitorul Oficial (MO), dar la cateva zile de la publicare Aviatia Utilitara a formulat catre Oficiul Comertului o contestatie, motivand ca in proiectul elaborat de Ministerul Transporturilor a fost inclus un teren de 8,9 ha care apartine companiei si care fost obtinut in instanta in 2006.
In iunie 2007, fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban a declarat ca fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca, urmand ca Ministerul Transporturilor sa faca recurs si sa modifice actuala Ordonanta privind infiintarea Companiei. Acesta a mentionat ca ministerul va preda terenul de 8,9 hectare in baza caruia s-a facut contestatia, dar in acelasi timp intentioneaza sa faca o sesizare catre Consiliul Suprem al Magistraturii si catre Ministerul Justitiei legat de decizia judecatorului delegat de la Registrul Comertului, care trebuia sa dea decizia pentru inregistrarea noii societati.
La inceputul anului trecut, Guvernul a anulat infiintarea Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti" pentru a nu bloca vanzarea la bursa, dupa ce MTI a initiat procedura premergatoare vanzarii pachetelor de actiuni ce apartin unor companii din subordinea sa, printre care cele doua aeroporturi.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri