Inginerii BMW lucreaza la un afisaj pe parbriz color si tridimensional
Data publicarii: 13-10-2009 | AutoBMW dezvolta un nou sistem de afisaj pe parbriz, care va fi tridimensional si va avea o gama larga de culori. La fel ca prima generatie a acestui sistem, acesta ar putea debuta pe Seria 5.
BMW a anuntat ca inginerii sai lucreaza la cea de-a doua generatie a sistemului sau de afisaj pe parbriz. Spre deosebire de prima generatie a acestui sistem, noul sistem de afisaj HUD (Head Up Display) va fi color si tridimensional. Spectrul de culori marit al acestui sistem de afisaj va face sistemul mult mai util pentru soferi si acesta va deveni un standard in industrie, existand posibilitatea ca acesta sa fie integrat pe numeroase alte modele, chiar si ale altor constructori.
Sistemul de afisaj pe parbriz de la BMW va prezenta atat viteza vehiculului, cat si indicatii de navigatie si reglementari legale, cum ar fi limite de viteza. Toate aceste elemente vor face parte dintr-un sistem mai complex, dar afisajul de pe ecran le va aduna pe toate sub acelasi aspect. Pe langa asta, soferii vor putea sa acceseze meniul telefonului prin intermediul comenzilor vehiculului si vor putea vedea optiunile disponibile direct pe afisajul de pe parbriz.
In timpul utilizarii sistemului de afisaj HUD, soferul va avea ambele maini pe volan si ochii vor fi atintiti catre drum. Spre deosebire de afisajul amplasat intre ceasurile de bord si afisajul din consola centrala, sistemul de afisaj de pe parbriz este transparent si nu ii obliga pe soferi sa ia ochii de la drum pentru a putea efectua modificari ale masinii. Pentru a putea prezenta toate informatiile mentionate mai sus, BMW va trebui sa mareasca considerabil dimensiunile afisajului, motiv pentru care vor schimba denumirea acestuia in "Head Up High".
Conceptul Mini Crossover este primul model creat de Grupul BMW care utilizeaza acest sistem deosebit. Elementul central al consolei lui Mini Crossover Concept este similar cu un glob si ofera un afisaj cu trei dimensiuni. Astfel, informatiile de care are nevoie soferul pot fi afisate pe niveluri diferite, in functie de importanta acestora. Pe langa asta, sistemul HUH prezentat pe Mini Crossover Concept permite afisarea a doua imagini diferite pentru sofer si pasagerul din dreapta - concept intalnit deja la Mercedes-Benz S-Klasse W221. Pe viitor, calitatea acestor afisaje va creste dramatic, urmand eliminarea afisajelor clasice din vehicule.
AutomobileMagazine via Automarket.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut