Citibank intra pe piata de retail din Romania
Data publicarii: 14-10-2009 | Finante-BanciCitibank Romania a lansat o oferta de produse si servicii adresate persoanelor fizice, concentrandu-se pe atragerea de clienti cu venituri mai ridicate, a anuntat miercuri banca. Astfel, noua oferta de retail banking include Citibank Online (Internet banking) si CitiPhone Banking (tranzactii bancare prin telefon), disponibile non-stop clientilor care detin un cont curent la Citibank Romania.
Odata cu lansarea noii linii de produse, Citibank a inaugurat si doua noi agentii in Bucuresti, numarul total de agentii din capitala ajungand astfel la sapte.
Totodata, Citibank lanseaza si Serviciile Citigold, serviciul bancar premium adresat clientilor cu venituri mari.
"Lansarea retail banking-ului in Romania face parte din strategia noastra globala de a avea un model de afaceri care plaseaza clientul in centrul atentiei noastre. Imbinam in fiecare produs si in fiecare regiune potentialul existent in pietele emergente cu caracterul global, continuand sa ne concentram pe inovatie pentru a sustine avantajul competitiv", a declarat Sanjeeb Chaudhuri director regional al diviziei de retail pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA).
"Dupa 13 ani de prezenta pe piata din Romania, perioada in care am construit parteneriate de succes cu clientii nostri din segmentul corporate, noua noastra oferta de produse si servicii vine in intampinarea asteptarilor persoanelor fizice. Aceasta lansare ne consolideaza pozitia ca una dintre cele mai bine capitalizate banci din Romania," a declarat miercuri presedintele Citibank Europe Dublin - Sucursala Romania, Shahmir Khaliq.
El a adaugat ca banca are, in prezent, o rata a solvabilitatii de 16-17%, semnificativ peste limita reglementata de 8% si peste cea solicitata de banca centrala, de 10%. Khaliq a precizat de asemenea ca raportul intre credite si depozite in cazul Citibank Romania este de 64-65%, ceea ce plaseaza banca intr-o pozitie confortabila de lichiditate.
Serviciile de admistrare a portofoliilor clientilor (wealth management), reprezinta o componenta de baza a ofertei de retail, adresandu-se clientilor Citigold, care au la dispozitie o suma mai mare de 50.000 dolari pentru investitii.
Tinta exprimata de reprezentantii bancii pentru produsele nou lansate, Citigold si CitiOne, este sa ajunga intre primii 3-5 jucatori pe piata din Romania in urmatorii 3 ani. Aceeasi tinta este asumata si pentru cardul de credit lansat de Citibank Romania in trimestrul al doilea al anului trecut.
Pe de alta parte, banca a anuntat, la inceputul acestui an, ca va inchide 30 din cele 39 de centre CitiFinancial si opt centre de vanzare, in concordanta cu modificarea strategiei de retail, care se concentreaza in prezent pe clienti cu venituri ridicate, dinspre clientii cu venituri reduse.
Totodata, reprezentantii Citibank au precizat ca banca va continua sa administreze portofoliul de clienti atrasi prin CitiFinancial, insa nu il va mai extinde.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall