Citibank intra pe piata de retail din Romania
Data publicarii: 14-10-2009 | Finante-BanciCitibank Romania a lansat o oferta de produse si servicii adresate persoanelor fizice, concentrandu-se pe atragerea de clienti cu venituri mai ridicate, a anuntat miercuri banca. Astfel, noua oferta de retail banking include Citibank Online (Internet banking) si CitiPhone Banking (tranzactii bancare prin telefon), disponibile non-stop clientilor care detin un cont curent la Citibank Romania.
Odata cu lansarea noii linii de produse, Citibank a inaugurat si doua noi agentii in Bucuresti, numarul total de agentii din capitala ajungand astfel la sapte.
Totodata, Citibank lanseaza si Serviciile Citigold, serviciul bancar premium adresat clientilor cu venituri mari.
"Lansarea retail banking-ului in Romania face parte din strategia noastra globala de a avea un model de afaceri care plaseaza clientul in centrul atentiei noastre. Imbinam in fiecare produs si in fiecare regiune potentialul existent in pietele emergente cu caracterul global, continuand sa ne concentram pe inovatie pentru a sustine avantajul competitiv", a declarat Sanjeeb Chaudhuri director regional al diviziei de retail pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA).
"Dupa 13 ani de prezenta pe piata din Romania, perioada in care am construit parteneriate de succes cu clientii nostri din segmentul corporate, noua noastra oferta de produse si servicii vine in intampinarea asteptarilor persoanelor fizice. Aceasta lansare ne consolideaza pozitia ca una dintre cele mai bine capitalizate banci din Romania," a declarat miercuri presedintele Citibank Europe Dublin - Sucursala Romania, Shahmir Khaliq.
El a adaugat ca banca are, in prezent, o rata a solvabilitatii de 16-17%, semnificativ peste limita reglementata de 8% si peste cea solicitata de banca centrala, de 10%. Khaliq a precizat de asemenea ca raportul intre credite si depozite in cazul Citibank Romania este de 64-65%, ceea ce plaseaza banca intr-o pozitie confortabila de lichiditate.
Serviciile de admistrare a portofoliilor clientilor (wealth management), reprezinta o componenta de baza a ofertei de retail, adresandu-se clientilor Citigold, care au la dispozitie o suma mai mare de 50.000 dolari pentru investitii.
Tinta exprimata de reprezentantii bancii pentru produsele nou lansate, Citigold si CitiOne, este sa ajunga intre primii 3-5 jucatori pe piata din Romania in urmatorii 3 ani. Aceeasi tinta este asumata si pentru cardul de credit lansat de Citibank Romania in trimestrul al doilea al anului trecut.
Pe de alta parte, banca a anuntat, la inceputul acestui an, ca va inchide 30 din cele 39 de centre CitiFinancial si opt centre de vanzare, in concordanta cu modificarea strategiei de retail, care se concentreaza in prezent pe clienti cu venituri ridicate, dinspre clientii cu venituri reduse.
Totodata, reprezentantii Citibank au precizat ca banca va continua sa administreze portofoliul de clienti atrasi prin CitiFinancial, insa nu il va mai extinde.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri