IMM-urile s-au reorientat de la credite spre depozite, pe timp de criza, potrivit unui studiu
Data publicarii: 20-10-2009 | AfaceriPonderea IMM-urilor care au apelat la credite bancare in trimestrul I in Romania a scazut la 84% de la 89% in perioada similara din 2008, in vreme ce numarul IMM-urilor care si-au facut depozite bancare raportat la totalitatea IMM-urilor a crescut de la 47% la 55% in acelasi interval.
In clasamentul la nivelul Europei Centrale si de Est (ECE) privind gradul de utilizare a creditelor pe segmentul IMM, Romania se situeaza in continuare pe primul loc, fiind urmata de Austria, Croatia si Slovacia, pe ultimele doua locuri situandu-se Ungaria si Cehia, potrivit unui studiu efectuat de compania de sondaje IMAS si publicat de Banca Comerciala Romana (BCR).
Pe partea de utilizare a depozitelor, Romania se situeaza pe locul patru, dupa Slovacia - care se situeaza in fruntea clasamentului, Cehia si Austria, pe ultimele doua locuri fiind Cehia si Ucraina.
Erste Group, care controleaza BCR, lucreaza cu aproximativ 800.000 de clienti din categoria intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) in ECE si are o cota de piata de circa 29% pe acest segment. De asemenea, 15% din IMM-uri sunt clienti cu credite ai Erste Group.
Totodata, BCR are o cota de piata de 28% pe piata din Romania pe segmentul IMM, iar 24% dintre aceste companii au credite la BCR.
Microintreprinderile si IMM-urile folosesc in medie cate noua produse bancare, mai arata studiul IMAS, care a fost realizat in lunile februarie-martie din 2008, respectiv 2009, si reflecta evolutia anuala la nivelul trimestrelor I.
"Adaptarea la specificul regional si politica apropierii de client sunt avantaje competitive pe care vrem sa le pastram in strategia pe retail. Criza financiara va duce la o revenire a practicii de a derula toate afacerile prin intermediul unei singure banci principale, cu care s-a construit o relatie de durata", a spus Thomas Uher, membru in consiliul de administratie al Erste Bank Austria responsabil de segmentul corporativ.
Potrivit oficialilor bancii, strategia BCR pe segmentul IMM se axeaza pe trei canale, respectiv calitatea serviciilor si intelegerea clientilor, gestionarea riscului si canalele de distributie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall