Electrolux a afisat un profit trimestrial peste asteptari
Data publicarii: 26-10-2009 | InternationalElectrolux, cel de-al doilea producator de bunuri electrocasnice din lume, a afisat un profit trimestrial peste estimarile analistilor, precizand totodata ca piata europeana nu a atins punctul critic, spre deosebire de cea din Statele Unite, care da semne de stabilizare. potrivit AFP.
Grupul suedez a inregistrat un profit net de 1,63 miliarde coroane (241 milioane dolari) in al treilea trimestru, fata de 847 milioane coroane in aceeasi perioada a anului trecut. Analistii prevedeau un profit de 829 milioane coroane.
Castigurile inainte de taxe si impozite (EBIT) au atins 2,23 miliarde coroane, in contextul in care analistii prevedeau 1,38 miliarde.
Vanzarile au crescut cu 27,62 miliarde coroane, fata de previziunea medie a pietei, de 27,2 miliarde. Veniturile din bunurile de consum au crescut cu 5,8% in America de Nord, compensand pentru scaderea de 3,9% inregistrata in Europa, cea mai mare piata din punct de vedere al vanzarilor.
Electrolux a anuntat ca cererea din Germania, cea mai mare economie europeana, a continuat sa cresca.
Grupul a inchis o serie de fabrici din Europa de Vest si a relocalizat activitatea spre est, in incercarea de a reduce costurile, in contextul in care consumatorii amana achizitiile de electrocasnice pe timpul crizei, iar costul materiilor prime creste.
Compania a anuntat pe 23 octombrie ca va inchide o fabrica in Franta, unde produce masini de spalat, suprimand 450 de locuri de munca.
"Rezultatele arata ca am ales strategia corecta. Totodata, trebuie sa fim realisti si sa intelegem ca mai este mult de munca pentru ca aceste performante sa fie sustenabile", a declarat directorul executiv, Hans Straaberg.
Grupul a precizat ca piata europeana nu a atins punctul critic, insa piata americana da semne de stabilizare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități