Pentru a face fata crizei financiare, companiile trebuie sa motiveze angajatii, nu sa-i concedieze

Data publicarii: 27-10-2009 | HR/Cariere

In aceste vremuri nesigure, cand incasarile scad considerabil, multe companii aleg sa renunte la angajati pentru a tine bugetul sub control. Specialistii in resurse umane sunt insa de parere ca o companie care vrea sa faca fata crizei financiare sau chiar sa-si creasca vanzarile nu ar trebui sa renunte la angajati, ci, din contra, sa ii motiveze. Si pentru ca de cele mai multe ori antreprenorii considera ca motivarea angajatilor presupune costuri suplimentare, specialistii in domeniu explica de ce performanta nu inseamna intotdeauna investitii mari si, mai ales, cum ar trebui stimulate non-financiar echipele.

Cand vine vorba despre recunoasterea meritelor, de multe ori angajatii se gandesc la premii sau bonusuri. In schimb, recrutorii cred ca este important ca un lider de companie sa observe realizarile unui subaltern si sa ii arate acestuia ca este multumit. "Folosesc recunoasterea pentru a-mi pastra angajatii si pentru a le da increderea ca lucreaza la o companie careia ii pasa de ei", afirma directorul unei societati americane, Doug Dolan, citat de Entrepreneur.com.

Astfel, este important ca un angajat sa vada ca meritele ii sunt recunoscute chiar daca aceasta nu presupune acordarea de stimulente financiare, deoarece aprecierea are un efect benefic asupra angajatilor:  vor avea mai multa incredere in ei insisi. In plus, ei vor fi mai motivati, lucru esential in vreme de criza. "Imi pastrez oamenii motivati spunandu-i fiecaruia cat de important este el pentru succesul unui proiect. Ma asigur ca toti oamenii simt ca sunt parti ale unui mare tablou", sustine Ryan Robinson, proprietarul Do Dat Entertainment, adaugand ca un angajat nefericit este un angajat neproductiv. In ceea ce priveste ezitarea managerilor de a recunoaste meritele salariatilor, expertii in HR considera ca acestia evita sa isi laude angajatii de teama ca acestia sa nu solicite mariri de salariu.

O echipa unita duce la rezultate bune

Intr-o companie mica este de preferat ca toti angajatii sa se cunoasca intre ei, iar intr-una mai mare cultura organizationala trebuie sa permita crearea a cat mai multe relatii, sfatuiesc trainerii de specialitate. In cazul in care exista relatii bune intre angajati si lideri, comunicarea acestora este foarte buna si riscul aparitiei conflictelor este mic, chiar daca apar contexte favorabile, mai spun consultantii. Astfel, crearea de relatii solide este foarte importanta si este un lucru care, de asemenea, nu necesita costuri, ci, de multe ori, doar un comportament pozitiv si comunicare proactiva.

Integral in Curentul