Extindere agresiva a discounterilor in 2009: 90 de milioane de euro in 83 de noi magazine

Data publicarii: 27-10-2009 | Afaceri

Vedetele traditionale ale comertului modern au intrat in acest an intr-un con de umbra. Retelele de hipermarketuri si supermarketuri  care au fost cele mai dinamice segmente din retailul autohton au pus frana expansiunii in acest an. Desi din datele disponibile de la companii nu se poate cuantifica inca impactul recesiunii economice si al scaderii consumului asupra marilor jucatori din comertul modern, putini retaileri s-au mai axat pe extindere.

La noua ani de la intrarea pe piata din Romania, discounterii sunt noile staruri ale retailului din Romania. Pe acest segment al pietei, cuvintele de ordine au ramas in acest an expansiunea, toate retelele avand programate noi deschideri pe final de an.

Penny Market si Plus sunt primele retele de magazine cu discount care se apropie de 100 de unitati si ambele au planificate noi deschideri pentru ultimele trei luni din acest an. Niciunul dintre cei doi retaileri nu va ajunge la o retea de 100 de magazine, dupa cum reiese din datele furnizate de companii. Pludi Market, companie care detine magazinele Plus, a inaugurat 15 noi unitati in 2009, echivalentul unei investitii de aproximativ 22,5 milioane de euro, tinand cont ca deschiderea unui magazin presupune o investitie de 1,5 milioane de euro. Pentru ultimul trimestru din an, compania mai are programate alte opt magazine noi, potrivit datelor furnizate de Pludi Market. "Vom incheia acest an potrivit planului cu 94 de unitati", a declarat Norbert Missbrandt, CEO al Pludi Market.

Firma a incheiat anul trecut cu o retea de 71 de magazine. In ceea ce priveste impactul problemelor minime din economie asupra businessului retelei, CEO-ul companiei vorbeste doar despre o incetinire a cresterii. "Nu am resimtit o scadere a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului 2008, insa am observat o stagnare a cresterii in cazul magazinelor cu vechime mai mare de un an. Prin urmare, nu am inregistrat o crestere organica insa pe total societate consemnam o crestere a vanzarilor, datorita mentinerii ritmului de expansiune planificat", a mai declarat Norbert Missbrandt.

Grupul austriac Rewe, care controleaza reteaua de supermarketuri Billa si magazinele cash&carry Selgros, detine 86 de unitati pe segmentul comertului modern romanesc cu discount. Din aceasta retea fac parte 80 de magazine Penny Market si sase Penny Market XXL. Cea mai recenta inaugurare a avut loc saptamana trecuta la Draganesti judetul Olt. De la inceputul acestui an, retailerul a deschis 14 locatii noi, iar in ultimul trimestru sunt programate alte 14 inaugurari. Bugetul pentru expansiunea pe final de an este de aproximativ 15 milioane de euro, potrivit datelor din piata.

Integral in Financiarul