Zeci de mii de posesori de carduri de credit vor fi taxati pentru ca li s-au blocat conturile

Data publicarii: 29-10-2009 | Finante-Banci

Desi nu au nici o vina, zeci de mii de romani nu isi pot utiliza cardurile de credit, acestea fiind blocate de bancile emitente in urma unor alerte privind suspiciuni de fraudare transmise de operatorii internationali Visa si Mastercard. In functie de unitatea bancara care a emis cardul, clientii sunt nevoiti sa plateasca un comision minim de 10 lei, pentru blocarea propriului cont. Pana acum, ING, BCR, BRD si Alpha Bank au anuntat ca au blocat cardurile suspecte pentru preschimbare. Este vorba despre cardurile celor care au vizitat Spania de la inceputul acestui an si pana in prezent si care au utilizat aceasta forma de plata la comerciantii spanioli. Reprezentantii Bancii Nationale a Romaniei (BNR) nu au dorit sa comenteze masurile luate de banci.

ING Bank si BCR au confirmat ca au primit alerte privind posibile fraude in Spania. Desi nu s-a inregistrat nici o frauda pe cardurile ING sau BCR, cele doua institutii au blocat conturile posesorilor de card si au anuntat clientii ca acestea vor fi inlocuite de urgenta.

"Conform procedurilor, Organizatiile Internationale de Carduri transmit de fiecare data cand apare o potentiala tentativa de fraudare a unor carduri in terminale ATM sau POS,  o alerta catre toate bancile emitente ale caror carduri au efectuat tranzactii in respectivele terminale.  Aceasta este o procedura standard menita sa preintampine eventualele pierderi cauzate posesorilor de carduri sau bancilor in ipoteza in care acele carduri au fost copiate. Desi nu s-a inregistrat nici o  frauda  pe cardurile noastre, ca o masura de protectie fata de clientii ING am procedat la blocarea cardurilor, anuntarea lor si inlocuirea de urgenta a cardurilor sesizate. Cardurile noi pot fi ridicate din office-ul ING unde clientul este alocat, fara sa fie necesara plata unei taxe", a explicat Adrian Apolzan, directorul Diviziei de Carduri a ING.

Si reprezentantii BCR au precizat ca pana in prezent nu le-a fost raportata nici o frauda. Acestia subliniaza ca blocarea cardurilor nu ii impiedica pe posesorii acestora sa aiba acces la banii lor, pana intra in posesia noului card, clientii putand efectua operatiuni in unitatile BCR. Pentru faptul ca banca a blocat contul clientului, acesta trebuie sa plateasca un comision de 10 lei.

"Nici un client nu a fost prejudiciat pana in prezent si avem situatia sub control permanent. Dorim sa ne protejam clientii si facem tot ce este posibil pentru aceasta. BCR a inceput deja contactarea clientilor, concomitent cu demararea procesului de inlocuire a cardurilor, iar in prezent facem eforturi sa finalizam actiunea cat mai rapid. Recomandam tuturor detinatorilor de carduri sa isi urmareasca atent conturile, iar daca au suspiciuni asupra unei tranzactii sa raporteze bancii orice activitate care li se pare neobisnuita. Blocarea cardurilor nu ii impiedica pe posesorii acestora sa aiba acces la banii lor, pana intra in posesia noului card, acestia putand efectua operatiuni in unitatile BCR", a declarat Igor Zganjer, directorul executiv al Directiei Carduri din cadrul BCR.

Integral in Gardianul