Grupurile de comunicare semnaleaza finalul crizei
Data publicarii: 02-11-2009 | MediaPotrivit rezultatelor financiare din cel de-al treilea trimestru al acestui an, gigantii din domeniul publicitatii au inregistrat scaderi mai moderate fata de trimestrul al doilea. Conglomeratele Omnicom, Interpublic, WPP si Publicis si-au prezentat recent datele financiare trimestriale. Nu au fost inregistrate cresteri, dar analistii devin optimisti.
Odata ce s-au confruntat cu criza economica, companiile au inceput sa taie, mai intai, din bugetele de publicitate. Motiv pentru care, atat la nivel international cat si local, declinul financiar a fost resimtit in primul rand de companiile de comunicare.
Tot ele pot fi un bun barometru al trecerii peste recesiune. Desi nu au inregistrat cresteri, sefii marilor grupuri isi arata optimismul in ceea ce priveste viitorul companiilor pe care le conduc.
"Industria de publici-ta-te a inceput sa-si revina, dar evolutia sa va fi inceata si progresiva. Primele cresteri ar trebui sa fie vazute in cea de-a doua jumatate a anului 2010", a declarat Maurice Levy, Chief Executive Officer (CEO) al grupului Publicis.
Potrivit raportului financiar trimestrial al Publicis, cele mai slabe rezultate au fost inregistrate in aceasta vara. Gru-pul francez de comunicare, prezent in Romania prin companiile Publicis, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Starcom si ZenithMedia, a avut in cel de-al treilea trimestru al acestui an venituri de 1,04 miliarde de euro, in scadere cu 7,4% fata de acelasi trimes-tru din 2008.
Aproape jumatate din totalul veniturilor a provenit din operatiunile dezvoltate in America de Nord. Cea mai severa scadere din aceasta perioada a fost inregistrata de serviciile de PR si organizarea de evenimente.
WPP are cele mai mari venituri
Cele mai mari venituri din cel de-al treilea trimestru au fost inregistrate de WPP. Conglomeratul care detine in Romania grupul Ogilvy si agentiile Grey Bucuresti (publicitate), MediaCom (media) si Mediaedge:cia (media) a inregistrat venituri de 2,18 miliarde de euro, in scadere cu 8,7%.
Veniturile companiei, prezentate in lire, au fost transformate in euro la cursul din ultima zi a lunii septembrie. In cel de-al treilea trimestru evolutia companiei s-a imbunatatit fata de trimestrul anterior. Mai mult, Martin Sorrell, CEO al WPP, estimeaza cresteri si mai mari in cel de-al patrulea trimestru al acestui an, dar si in 2010, datorita sprijinului oferit de autoritatile statelor aflate in criza.
Si totusi, marea incercare a acestor grupuri va fi in momentul in care guvernele si bancile centrale vor decide sa reduca sau sa retraga suportul financiar.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză