Shoppingul de sarbatori, mai ieftin cu 20%
Data publicarii: 20-11-2009 | TurismPachete de sarbatori, combinate cu sedinte de shopping, costa in 2009 de la 260 de euro in sus, cu o cincime mai putin decat anul trecut. Agentiile de turism ofera discounturi considerabile la sejururile de sarbatori din acest an, insa, cu toate acestea, vor reusi cu greu sa mentina numarul de clienti comparabil cu cel de anul trecut. Potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), anual merg sa faca shopping in strainatate cateva mii de turisti, insa anul acesta, fiind considerat al doilea an de criza, numarul lor va fi mai mic cu aproximativ 10%.
Oficiali ai agentiei J'info Tours spun insa ca situatia economica actuala se potriveste perfect cu turismul de shopping. Clientii pot intoarce in favoarea lor criza. "Companiile aeriene au redus preturile, hotelierii si agentiile turistice la fel.
Turistul poate merge pe o destinatie de shopping cu bani putini, pe o perioada mai mica, strict pentru cumparaturi. Astfel, preturile la pachetele turistice de shopping sunt mai mici cu pana la 20%, comparativ cu anul 2008", ne-a spus Cristina Irimia, director de marketing la J'info Tours. Pe turismul de shopping anul trecut compania a avut in jur de 580 de turisti, iar anul acesta cifra ar trebui sa fie similara.
O "evadare" de shopping la Milano, care include doua nopti de cazare, transport cu avionul si mic dejun costa 260 de euro. Pentru cumparaturi la Barcelona, doua nopti de cazare cu mic dejun si transport cu avionul costa 360 de euro de persoana. In Ungaria, la Budapesta, potrivit Prompt Service Travel, un pachet turistic cu trei nopti de cazare cu mic dejun, in hotel de 3 stele si transport cu avionul, costa 197 de euro de persoana. Aproximativ acelasi pret il are un pachet turistic pentru cei care vor sa faca cumparaturi in Praga. Cristina Molfea, director departament turism extern Christian Tour, propune celor interesati pentru shopping doua destinatii apropiate de Romania, Atena si Istanbul. Pentru Atena costul unei excursii este de 300 de euro de persoana si include transport cu avionul si trei nopti de cazare cu mic dejun, iar pentru Istanbul excursiile pornesc de la 99 de euro de persoana si includ transport cu autocarul, 3 nopti de cazare cu mic dejun, in hotel de trei stele. "Ne asteptam ca aproximativ 500 de persoane sa aleaga aceste capitale pentru shopping si atractiile specifice sarbatorilor", a amintit Cristina Moflea.
Exista si destinatii mai exotice pentru shopping. Cei mai cu stare vor putea chiar sa mearga la cumparaturi in Dubai si Spania, unde preturile la pachetele turistice sunt de 550, respectiv 895 de euro. Tarifele includ transport cu avionul, sapte nopti de cazare la hotel de 3 stele, mic dejun in Dubai si demipensiune in Tenerife. "Tenerife este destinatia perfecta pentru shopping, este zona tax-free, turistii se intorc cu electronice, bijuterii, haine, la preturi mai mici decat in Romania chiar si cu 50-70%", promite clientilor sai Mircea Vladu, presedinte Prestige Tours.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall