Peste 56,5% dintre romani vor renunta la achizitionarea bradului de Craciun

Data publicarii: Astazi, 02-12-2009 | Actualitate

Peste 56% dintre romani vor renunta la achizionarea bradului de Craciun, iar 70% vor renunta la cumpararea ornamentelor, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center.

Astfel, potrivit studiului, romanii vor renunta in totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumparat, cum ar fi ornamente pentru bradul de Craciun (70,4% dintre intervievati), bradul de Craciun (56,5%), bauturile alcoolice (40,9%), prajituri sau cozonaci (32,7%), dar si alte tipuri de produse precum electronice, electrocasnice, imbracaminte, incaltaminte, bijuterii, cosmetice sau excursii.

"Pentru produse alimentare ocazionate de sarbatorile de iarna, respondentii vor sa aloce, in medie 556,13 lei, aceasta suma fiind pentru 47,6% dintre acestia mai mica comparativ cu cea alocata anul trecut pentru aceasta categorie de cheltuieli. Produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (brad, ornamente, imbracaminte, incaltaminte) au o pondere mai mica in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 321,09 lei acestei categorii de produse. Ca si in cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, comparativ cu anul trecut, bugetul alocat este mai mic pentru 45,3% dintre respondenti", se arata in studiul Mednet Marketing Research Center.

In ceea ce priveste calatoriile si excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna, in jur de 10% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.312,50 lei. De asemenea, si bugetul alocat iesirilor in oras sau la restaurant in perioada Craciunului si a Revelionului este pentru 47,3% dintre respondenti mai mic decat anul trecut, fiind, in medie, 346,28 lei.

Bugetul pentru cadouri a fost si el afectat de efectele crizei, avand o valoare medie de 526,82 lei, fiind pentru aproape 50% dintre participantii la studiu mai mic ca anul trecut. Chiar daca suma pe care au alocat-o pentru acestea este mai mica sau cel mult egala cu cea de anul trecut, 81,4%  dintre persoanele intervievate intentioneaza sa cumpere totusi cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna.

Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt articolele de imbracaminte si incaltaminte (54,5%), cosmeticele si parfumurile (37,4%), jucariile (30,6%), ciocolata sau cafeaua (20,4%), cartile (17,4%), bijuterii si ceasuri (14,8%).

Subiectii care au declarat ca nu vor cumpara cadouri, in proportie de 18,6%,  sunt persoanele cu varsta peste 55 ani, care nu mai au copii sub 18 ani, au venituri mai mici de 2000 lei pe familie si se declara afectati de criza in "foarte mare masura" si "in mare masura".

De asemenea, exista si respondenti (6,1%) care intentioneaza sa imprumute bani pentru sarbatorile de iarna din acest an.

Peste jumatate dintre participantii la studiu, adica 52,6%, nu obisnuiesc sa stabileasca un buget pentru sarbatorile de iarna, in timp ce numai 33,4% fac acest lucru cu regularitate, iar 12,9% vor stabili unul pentru anul in curs.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 16 - 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de +/- 3,35%.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: