62% dintre romani folosesc internetul pentru a accesa Google, iar 55% pentru lecturarea stirilor
Data publicarii: 08-12-2009 | MediaUn studiu GfK Romania arata ca 62% dintre internautii romani sunt persoane curioase carora le place sa se documenteze,cautand informatii pe Google, urmatoarele pe lista dupa folosirea celui mai raspandit motor de cautare fiind primirea sau trimiterea de e-mailuri (58%) si lecturarea stirillor (55%).
"Varsta este un factor important de diferentiere in ceea ce priveste activitatile desfasurate pe internet. Pentru tinerii sub 25 de ani muzica este o activitate la fel de importanta, ca si citirea stirilor: 49% au declarat ca ascultarea sau descarcarea de muzica reprezinta una dintre cele trei activitati desfasurate, fata de 42% care urmaresc stirile pe internet", se arata in studiul Omnibus privind obiceiurile de utilizare a internetului de catre romani, realizat de GfK Romania.
Lecturarea stirilor pe internet este practicata mai ales de persoanele cu varsta intre 35 si 55 de ani, 72% considerand aceasta activitate printre cele trei importante, fata de 54% dintre persoanele intre 25 si 35 de ani si 42% tinerii sub 25 de ani.
In acelasi timp, vizionarea de filme sau urmarirea unor programe TV pe Internet este o activitate proprie mai ales persoanelor sub 34 de ani: 27% dintre tinerii sub 24 de ani si 21% dintre persoanele intre 25 si 34 de ani plasand aceasta activitate intre primele 3, fata de doar 9% persoane intre 35 si 54 de ani.
Studiul mai arata ca activitatile web 2.0 sunt in continuare in zona de nisa in Romania: 13% aseaza blog-urile intre cele mai importante trei activitati pe internet, 10% jocurile on-line si numai 6% accesarea retelelor sociale.
Studiul a fost realizat in luna septembrie 2009 pe un esantion national de 338 de utilizatori de internet.
GfK Romania, infiintata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK, activitatile sale fiind structurate in patru segmente: Custom Research - cercetare Ad Hoc, Consumer Panel - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata si Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media.
Infiintat in urma cu 75 de ani ca prima companie de cercetare de piata in Germania, Grupul GfK are in prezent mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut