Marile trusturi de presa si-au redus costurile cu pana la 900 mil. euro

Data publicarii: 09-12-2009 | Media

Unele dintre cele mai mari trusturi media din Europa - Bertelsmann, Axel Springer, RCS MediaGroup si Lagardere - au implementat in 2009 planuri de reducere substantiala a costurilor. Economiile realizate de acestea ajung pana la 900 de milioane de euro, cum este cazul grupului german Bertelsmann. Sumele astfel economisite sunt directionate catre achizitii importante, de ordinul sutelor de milioane de euro, sau catre consolidarea pozitiilor pe piata.

Bertelsmann, unul dintre cele mai mari grupuri media din Europa, care opereaza in peste 50 de tari la nivel global, a implementat un program de reducere a costurilor si crestere a eficientei, programul "2+5", care a determinat o reducere a costurilor de 900 de milioane de euro. In T3 2009, rezultatul operational (EBIT) al Bertelsmann a inregistrat o crestere de 14% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand pana la 284 de milioane de euro. "Performantele financiare inregistrate pentru cel de-al treilea trimestru au fost multumitoare, in special in contextul crizei economice, la care Bertelsmann raspunde in mod hotarat.

Am facut, de asemenea, un progres cu implementarea programului «2+5» si cresterea se poate observa in rezultate. Suntem pe drumul cel bun", afirma Hartmut Ostrowski, presedinte&CEO in cadrul Bertelsmann AG. O analiza a veniturilor companiei pe primele noua luni ale acestui an (ianuarie-septembrie) arata o scadere de 6,6% a veniturilor consolidate, pana la 10,8 miliarde de euro, fata de perioada similara din 2008. Thomas Rabe, CFO (Chief Financial Officer) in cadrul conglomeratului media Bertelsmann, sustine ca se asteapta la cresteri ale veniturilor operationale in T4 2009.

In pofida recesiunii, Axel Springer face achizitii

Grupul german Axel Springer puncteaza o scadere a veniturilor de 5,4%, pana la  1,886 de miliarde de euro, in primele noua luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului 2008. "Datorita reducerilor de cost la care am apelat, afacerea noastra internationala pe print a ramas profitabila. Ne folosim de pozitia financiara puternica pentru a ne extinde afacerea prin achizitii precum StepStone si Digital Window si, bineinteles, vom investi si in propriile branduri de ziare. In cel de-al patrulea trimestru intentionam sa investim 20 de milioane de euro pentru un program de marketing intensiv in special pentru Bild si Welt", afirma Mathias Dopfner, CEO in cadrul Axel Springer AG.

Acesta evita sa dea mai multe detalii in privinta rezultatelor financiare pentru T4, sustinand ca piata de publicitate este inca fluctuanta. Potrivit unui comunicat, Axel Springer anunta ca urmeaza sa preia o participatie de 29% de la cel mai mare trust media din Turcia, Dogan Yayin. Conditia pusa de Axel Springer pentru finalizarea achizitiei participatiei de 29%  in cadrul trustului turcesc este ca Dogan Yayin sa rezolve problemele legate de amenda-record de 3,22 miliarde de dolari primita de la autoritatile turce. Valoarea tranzactiei se ridica la aproximativ 161 de milioane de euro.

Lagardere reduce costurile cu 90 de milioane de euro

Trustul media francez Lagardere SCA, care opereaza in peste 40 de tari, printre care si Romania, a postat de asemenea rezultate financiare in scadere pentru primele noua luni ale anului. Astfel, veniturile consolidate ale grupului in perioada ianuarie-septembrie 2009 totalizeaza 5,820 miliarde de euro, in scadere cu 3,7% fata de perioada similara din 2008. In ceea ce priveste divizia de presa,  vanzarile la reviste in primele noua luni au scazut cu 20,1%, ajungand pana la 940 de milioane de euro.

Trustul francez, editorul revistelor "Elle" si "Paris Match", nu face nota discordanta in ceea ce priveste reducerea costurilor pentru contra cararea efectelor crizei. Astfel, divizia Lagardere Active a anuntat in luna martie 2009 ca urmeaza sa puna in practica un plan de reducere a costurilor de 90 de milioane de euro pana la sfarsitul anului in curs.

La finele lunii iunie, grupul anunta ca a redus deja cheltuielile operationale cu 50 de milioane de euro. Saptamana trecuta, trustul media francez a declarat ca a facut o oferta pentru achizitionarea unei participatii de 70% din divizia de publicitate a postului public de televiziune France Television, France Televisions Publicite.

Integral in Financiarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: